Modegrisen

torsdag, februari 22, 2007

Pyssel

Jag har börjat se på sjukhuset med mina modeglasögon och lagt märke till att det finns en hel del charmiga accessoarer omkring mig.
En snäll läkare lät mig låna hans stetoskop och efter att ha putsat upp det lite fungerar det alldeles utmärkt som ett läckert halsband till festblåsan.


I det ruggiga vintervädret utanför kommer skoskydd väl till pass. Billigt och snyggt! Hittills har jag klätt in alla mina älskade skor, men ett skoskydd kan även fungera som fyndigt omslagspapper eller varför inte som öronmuffar?! Bara att fylla dem med bomull och fästa lite ståltråd mellan.
Voilá! Öronen hålls varma och frisyren intakt.

För att inte nämna landstingets sjukhustofflor som jag fått äran att prova helt gratis. Mjuka och vackra i färgen och dessutom fotriktiga. Roligt för mig som alltid haft problem med höga vader. Jag tror minsann jag ska köpa mig ett eget par när jag skrivs ut.

Sist men inte minst har jag gjort mig ett par armband av diverse begagnad utrustning som tjänat sitt sjukhusliga syfte. 2007 verkar dessutom bli återvinningsåret framför alla. Vi måste ju alla ta vårt ekologiska ansvar och minska på konsumtionen. Snygg till vardags och fest hand i hand med att vara medveten konsument. Kan det bli bättre? hihi.

Ciao!

3 Comments:

  • At 8:23 em, Anonymous Anonym said…

    diggar verkligen öronmuff iden! ska nog ta efter ;)

     
  • At 11:40 em, Blogger Daniel Storey said…

    försök att roffa åt dig ett par av de där urtvättade gula mjukisbyxorna. helt rätt vilken söndagmorgon som helst!

     
  • At 11:55 em, Blogger Karin said…

    Hej favoritgrisen! Vad kul att du hittat något att sysselsätta dig med. Men du har väl hört talas om att man kan vara "hemmablind"? Jag tror inte det är det bästa för en lyckad outfit. Hoppas du får lämna sjukhuset snart!

     

Skicka en kommentar

<< Home