Modegrisen

måndag, februari 19, 2007

Hälsning från sjuksängen

Jag läser era kommentarer och gråter. Jag älskar er allihop!
Jag är tillbaka hos er igen. Jag har sett ljuset, mött änglar. Jag har så många nya insikter och tankar.
Jag känner stor tacksamhet.



Igår vaknade jag ur koman. Tydligen har jag varit borta i dryga två månader efter en fruktansvärd bilolycka. Jag minns hur stressad jag var, alla känslor som gjorde mig paranoid och fick mig att hoppa till vid minsta knak. Jag sprang ut i gatan utan att se mig om.

Väninnan har givit mig ett överdrag till stödkragen jag bär. Hihi, hon är en riktig vän, inte ens i koma behövde jag skämmas för min stil.

Nu har jag så mycket att ta igen, så många modemagasin och bloggar att läsa. Vad har hänt? Jag känner mig tappad bakom en vagn. Håret är vildvuxet, nagelbanden sorgkantade. För att inte tala om min hud. Tänk er själva att leva utan bodyscrub i två månader under vinterhalvåret!!

Jag funderar på att skriva en bok om min upplevelse, den har ändrat min syn på världen och på mig själv.

Livet är vackert!
Vi ses!

21 Comments:

  • At 3:39 em, Anonymous Anonym said…

    Wow - modegrisen är tillbaka:-) Vad glad jag blir! Hoppas nu på ett snabbt tillfrisknande för dig så att du kan sprida dina kloka ord här igen:-) Tjipp

     
  • At 4:02 em, Anonymous Anonym said…

    Ja! Vad roligt att du är här igen :D

     
  • At 4:02 em, Anonymous Anonym said…

    Åh så härligt att du är tillbaks...jag har saknat dig så!

     
  • At 4:19 em, Anonymous Anonym said…

    Superkul att se att du är tillbaka!

    Ja, vad har hänt. En kort resume är silver, parkas och neonrosa nagellack :)

     
  • At 6:29 em, Anonymous Anonym said…

    Kul att ha dig tillbaka! Modegrisen är en nödvändighet.

     
  • At 9:16 em, Anonymous Anonym said…

    Skönt att ha dig tillbaka! Hoppas du inte behöver stanna där i den hemska sängen alltför länge! Krya dig!

     
  • At 9:41 em, Anonymous Anonym said…

    Åh Carpe Diem Modegrisen!!!

     
  • At 10:21 em, Blogger jkl said…

    Å, som jag har undrat! Härligt att ha dig tillbaka och jag hoppas du blir frisk snart. Ta hand om dig och unna dig en extra latte med lättmjölk.

     
  • At 11:15 em, Anonymous Anonym said…

    Hurra! Modegrisen är tillbaka! Vad jag har saknat dig! Ut på powerwalk så fort som möjligt!

    Frix

     
  • At 12:26 fm, Anonymous Anonym said…

    Jippiii! Modegrisen är tillbaka - nu kanse livet blir ljust igen!

     
  • At 10:21 fm, Anonymous Anonym said…

    Åååh vad glad jag blir att se din söta nuna! Som jag och min possie har längtat efter att läsa dina ord igen! *glad* :D

     
  • At 12:12 em, Anonymous Anonym said…

    Välkommen tillbaka, hoppas du snart är pigg igen...Om man ska se nåt positivt i det hela så är det väl ....att du "sov" under rätt tid på året i allfall...
    Du måste haft en ängel som vakade över dig helt klart.

     
  • At 1:49 em, Anonymous Anonym said…

    Tack och lov att du lever!!!Så som jag saknat dig!!!Var rädd om dig nu!!!Jag är såååååååååååå GLAD att du är tillbaka!!Kram på dig!!!

     
  • At 8:51 em, Anonymous Anonym said…

    Älskade Modegrisen välkommen tillbaka. Åh vad jag har längtat efter dej. Ser nu fram emot dina fantastiska inlägg på din blogg.

     
  • At 10:09 em, Anonymous Anonym said…

    Underbart att du äntligen är tillbaka! Det har varit bra tomt i blogg- världen utan dig!

     
  • At 10:58 em, Blogger Vi på Kantarellen said…

    ÄNTLIGEN!
    En snygg halskrage, är alltid en snygg halskrage

     
  • At 1:27 em, Anonymous Anonym said…

    Åh äntligen! Som jag har väntat! Puss och kram

     
  • At 10:56 em, Anonymous Anonym said…

    Ha ha, härligt att läsa att du är tillbaka igen :)

     
  • At 5:50 em, Anonymous Anonym said…

    Ahh, grisen, välkommen tillbaka (: så underbart.. e av mina favoritbloggar, och en gullig gris är du allt också (: krya på dej! <3

     
  • At 3:53 fm, Anonymous Anonym said…

    Välkommen tillbaka!

     
  • At 11:04 em, Anonymous Anonym said…

    åååh, du är tillbaks!! jag har inte ens velat kolla, för varje gång jag kollade o du inte var tillbaks så blev jag ledsnare, men nu såg jag en länkning till dig o var tvungen att klicka o så levde du! tralla!

     

Skicka en kommentar

<< Home