Modegrisen

måndag, november 06, 2006

Sverige Sverige fosterland


Jag vilar ut i Väninnans gästsäng. Hon kom till London och hämtade hem mig.

Först var jag arg. Jag tror att jag bet henne i armen. Nu är jag glad. Jag var visst ute på hal is ändå. Festade på lånade pengar, vaknade i okända sängar.

Väninnans säng är inte okänd utan skön. Hon har gjort inpackningar för håret och fantastiska juicer för själen. Vi har tagit långa powerwalks med hennes chiuaua och jag har uppdaterats om vad som hänt på modefronten i Sverige.
När den stora snöstormen kom drack vi latte och kändisskvallrade. I lördags såg vi Idol.

Det känns som att en ängel vakar över mitt huvud. Precis som på bilden, hihi.


Imorgon får jag äntligen komma hem till min lägenhet igen.

Vi ses!

12 Comments:

  • At 11:01 em, Anonymous Anonym said…

    men idol går ju på fredagar,

     
  • At 11:10 em, Blogger Modegrisen said…

    Oj så tokigt! I söndags menade jag ju, reprisen.

    Ciao!

     
  • At 11:10 em, Anonymous Anonym said…

    välkommen hem modegris, du har varit saknad. bloggrundan är inte densamma utan dig!

     
  • At 11:12 em, Blogger Modegrisen said…

    Tack Vajlet! Det känns bra att vara tillbaka. Jag har längtat hem.

    Vi ses!

     
  • At 11:21 em, Blogger jkl said…

    Välkommen hem! Jag har tänkt på dig och undrat hur du haft det.Bra att väninnan tar hand om dig - London kanske inte var en modegris behövde.

     
  • At 3:43 fm, Anonymous Anonym said…

    Åhh det känns bra att ha dig på svensk mark igen, grisen! Har änna varit lite orolig när du varit borta...

    Vad har du för kriterier på de tävlande i idol? Sång eller stil? Går det att kombinera sång och stil?
    Vem tycker du ska vinna?

     
  • At 9:50 fm, Blogger Mellan med mellis said…

    Välkommen hem! Du är efterlängtad!

     
  • At 2:23 em, Anonymous Anonym said…

    Du e helt galen! Äääälskar att läsa din blogg, det e humor!

     
  • At 7:08 fm, Anonymous Anonym said…

    Tur att du kom hem Modegrisen, jag var lite orolig for dej och din lever.

     
  • At 9:05 fm, Anonymous Anonym said…

    det var mig en gräsligt ful säng. =)

     
  • At 9:26 em, Blogger Vi på Kantarellen said…

    Det är inte lätt att vara en globetrotter.

    Passa på jetlagen när den kommer.

     
  • At 7:00 em, Anonymous Anonym said…

    ved heter du på riktigt?

     

Skicka en kommentar

<< Home