Modegrisen

tisdag, oktober 17, 2006

Min egen

Ni har så rätt. Jag ska inte äta svamp och försaka mina drömmar. Men jag måste komma på hur jag ska finna vägen till dem.

Men idag har åtminstone en stor dröm slagit in. Jag har startat eget!

Egentligen kan jag bo i vilket land som helst, men jag har upptäckt att mina dikter inte är lika bra på engelska. Men övning ger färdighet och språket ska inte stå i vägen.

Ingenting ska stå i vägen från och med nu!


Today i found a pound on the street
in my heart I felt happiness and heat
It was a sign for me to follow my dream
to always swim the opposite direction in the stream
I dont know if I have talent but I have a big heart
and it´s a waste of time to sit at home and fart
thinking of my life
or of how to end it with a knife
Today is always a new day
and nobody can take my dreams away


Dagens outfit: En gul bomullsskjorta i en skir gul färg som jag kan erkänna inte framhäver det allra bästa hos mig. Det försöker jag väga upp med en mössa i mer smickrande grön färg. På nyckelremmarna ska jag hänga nycklar och annat som är viktigt för en egenföretagare.

Jag är på benen igen! Nu latte och powerwalk!

Ciao!

16 Comments:

  • At 8:02 em, Anonymous Anonym said…

    Grattis Modegrisen, jag är så glad för din skull! Kram.

     
  • At 8:20 em, Blogger isabell66 said…

    Vilken fin dikt! Tankeväckande.

    Jag kryssade för att du ska stanna. Prova på livet i London lite till!

     
  • At 9:10 em, Anonymous Anonym said…

    Way to go Fashion Piglet!!

     
  • At 12:30 em, Blogger Sophie said…

    du är som ett schysst knark. var dag utan dig är hemsk. //Alma

     
  • At 4:16 em, Anonymous Anonym said…

    har spanat på dej ett tag nu, modergrisen....å jag tror jag är kääääär. du har allt som jag söker: skönhet, stil och ett gott hjärta! önskar att du kunde komma hem till sverige igen så jag kan ta mod till mej och bjuda ut dej på dejt (har sett dej två ggr när du vart ute på en powerwalk så jag vet vart du brukar hålla till). puss på dej du vackra

     
  • At 5:15 em, Anonymous Anonym said…

    Åh vad roligt. Lycka till!

     
  • At 5:42 em, Blogger Evalinn said…

    Modegrisen,
    så inspirerande!

    Jag har skrivit ut och satt upp dikten här på jobbet också, ska begrunda den ett tag innan jag orkar gå hem.

     
  • At 9:18 em, Anonymous Anonym said…

    hej modegrisen!
    följt dig ett bra tag nu, och måste bara säga att du rockar fett =) inspirerande, rolig läsning. lycka till med nya företaget!
    kraam emelie <3

     
  • At 2:59 em, Blogger Karin said…

    nejmen, vilket fint litet svin! och vilken underbar blogg!

     
  • At 6:59 em, Anonymous Anonym said…

    Sött ;)

     
  • At 9:49 fm, Blogger Maria said…

    Jag älskar dig, Modegrisen. Du är fantastisk!

     
  • At 12:15 em, Anonymous Anonym said…

    nej, nu får du uppdatera, annars slutar jag komma!!!!!!!!!!
    /alma

    http://whatalmawears.blogspot.com/

     
  • At 2:35 em, Blogger blizz said…

    Du är helt klart cool och min förebild. Älskar rosa, få aldrig för dig att sola ;-)

     
  • At 4:59 em, Anonymous Anonym said…

    Hallå? vad händer i london! sluta inte blogga!

     
  • At 7:58 em, Anonymous Anonym said…

    Jag brukar inte förstå mig på dikter och poesi och jag vet inte om jag gör det nu heller - men din var bra (-:

     
  • At 12:48 fm, Anonymous Anonym said…

    modegrisen!!!du är underbar, helt klart en förebild och inspiration för oss alla. Vacker är du med och fantastiskt chic, modell-chic!!!!

     

Skicka en kommentar

<< Home