Modegrisen

måndag, november 20, 2006

Heureka!

Konstnären som jag samarbetar med gav mig en idé. Nu tror ni säkert att jag kommit på att jag ska vika ut mig, men nej nej.

Istället har jag börjat skissa på mitt liv i bilder. Så mycket har hänt i år, det vet ju ni som läst bloggen. Jag skulle vilja berätta om det på ett konstnärligt sätt.

Jag har alltid varit spirituellt lagd, så idag har jag suttit och mediterat och väntat på inspirationen. Jag tänkte på konstnärens ögon, att han sett på mig med så speciell blick. Så jag har tränat på att se mig själv likadant.


Vid lunch tog jag en powerwalk och en latte.

Åååå vad jag har saknat mina kvarter. Men sen var det bara att fortsätta jobba.

Viktigast av allt är att ha bra ljus, har jag lärt mig, så det är viktigt att arbeta innan skymningen.




Jag tänkte att jag kanske kunde få serien om mitt liv publicerad någonstans. Är det någon som har tips på hur man gör? Det vore ju roligt att nå ut till så många som möjligt. Mode är som sagt alltid trendigt, hihi.

Ciao!

14 Comments:

  • At 8:55 em, Anonymous Anonym said…

    AOOW , du är så söt jag <3 dig ! Vi kanske ska gifta oss :O Det kan du välan blogga om ; ) .

    Kramar, min älsklingsgriiis

     
  • At 12:03 em, Blogger SixesAndSevens said…

    Kanske du kan lägga upp serien här på bloggen..?

     
  • At 12:36 em, Blogger Veronika said…

    Du är ambitiös du, Modegrisen.

     
  • At 3:22 em, Anonymous Anonym said…

    Bra idé att göra en serie av ditt liv! Jag ser att du är en jättebra tecknare. Lycka till med det! Men glöm inte bort att blogga. Även om jag älskar serier, så älskar jag också att se dina uttrycksfulla foton och fundersamma kommentarer varje vecka. Kramizar!

     
  • At 4:44 em, Blogger Fatima said…

    JA, en serie om modegrisen, den skulle jag vilja läsa! Skicka ut den till massor av ridningar, hur kan dom tacka nej?

     
  • At 5:34 em, Blogger Modegrisen said…

    Hej alla! Tack för råden och tipsen. (Och för att ni tycker om mig så mycket att ni vill gifta er med mig hihi.)

    Vi ses!

     
  • At 8:15 em, Anonymous Anonym said…

    ckGood going, Modegrisen! De borde ju slåss om att få publicera dig!

     
  • At 1:21 em, Anonymous Anonym said…

    Besöker den här bloggen för första gången, och kan ärligt säga att den är det klart bästa på länge!

    Keep it up, modegrisen!
    /Mikaela

     
  • At 5:04 em, Anonymous Anonym said…

    Hej på sig bästa Modegrisen!
    Tant M tycker om din blogg - bara så du vet:-). Hoppas också att du ej misstycker att jag länkar till din eminenta blogg på min blogg!

     
  • At 5:46 em, Blogger Mikka said…

    Dags att uppdatera nu piggy? :(

     
  • At 10:08 em, Anonymous Anonym said…

    Naaw du är så sööt :) vad fin serie :)

     
  • At 11:20 fm, Blogger Fatima said…

    Säg mig modegrisen...varför uppdaterar du din blogg så sällan?!

     
  • At 3:13 em, Blogger Mellan med mellis said…

    Men vart är du????? Hallå???

     
  • At 4:20 em, Blogger Modegrisen said…

    Förlåt alla fina vänner. Jag har bloggångest.
    Vi ses!

     

Skicka en kommentar

<< Home