Modegrisen

torsdag, oktober 12, 2006

Hur det slutade


Vi tände en eld i trädgården, jag och cigarettmannen. Vi slog oss ner och pratade om våra modeminnen och framtidsdrömmar.

Han räckte mig ännu en cigarett och jag var så inne i hans berättelse att jag tog emot den utan tvekan. Det var först när jag försökte tända den som jag upptäckte att den var en svamp. Jag kunde inte sluta fnissa.

Inte kan man röka svamp sa jag högt för mig själv. Och nej det kunde man inte, men man kunde äta den.





Jag vet inte vart cigarettmannen tog vägen sen, men plötsligt kom jag själv ut ur buskarna och slog mig ner vid min sida. Vi fortsatte prata om modeminnen och skrattade åt varandras skämt jättehögt. Vi hade precis samma humor, precis samma smak. Vi satt där ända tills elden falnat och solen steg över horisonten igen.

Jag vaknade av att jag frös. Jag låg ensam vid den förkolnade brasan och hade världens huvudvärk. Jag hade fortfarande kläder på mig men någon hade tagit min berlock. Jag klättrade över det höga gallret för att komma ut, jag fastnade och fick en reva i Gnochidräkten.

Jag kan inte komma på en enda som skulle vilja ha mitt visitkort nu. Förstår ni hur mycket jag skäms?

Vi ses!



Sverige eller London?
Åk hem! Där finns ditt hem och dina vänner och 1000 möjligheter.
Stanna! Du kan inte ge upp redan.
  
Free polls from Pollhost.com

16 Comments:

  • At 12:19 fm, Anonymous Anonym said…

    Baby. Vi är ju grannar. Jag bor i Notting Hill och du kan komma och psyka ur med Flat E anytime you like. Honey.

     
  • At 1:30 fm, Blogger isabell66 said…

    Va!? Ser jag i syne, eller finns det två st Modegrisen?

     
  • At 9:04 fm, Anonymous Anonym said…

    Jag älskar dig!!!
    http://whatalmawears.blogspot.com/

     
  • At 12:43 em, Anonymous Anonym said…

    Hej,
    följer med spänning varje inlägg på denna utmärkta och självutlämnande blogg. Jag har ingen susning om den som döljer sig bakom denna mystiska fasad har ett så intressant liv som det förefaller, men en sak är säker, jag följer varje ord du skriver. Vaknade till inatt och tänkte: det klart att du ska stanna kvar i London, detta är ditt liv Modegrisen, låt aldrig någon annan ta dina beslut åt dig. Ta chansen och låt inte tvivel ta överhanden fortsätter du bara kämpa så ska du se att hårt arbete betalar sig i pund! Du har dessutom bra klädsmak :-P
    Lev väl!

     
  • At 1:30 em, Blogger jkl said…

    Stanna! En svamp är inte skäl nog för att åka hem. Men lär dig något av det här - do not eat the yellow snow or the magic mushrooms - för att travestera Zappa.

     
  • At 11:11 fm, Anonymous Anonym said…

    Hej modegrisen!
    De hade rätt, du är underbar!

     
  • At 3:19 fm, Anonymous Anonym said…

    Kom hem grisen! En svamp till, och du kan hamna i fördärvet! Det är inte bra för din image, se på Kate Moss!

     
  • At 4:46 em, Anonymous Anonym said…

    helt klart en av de roligaste bloggarna... hahaha

     
  • At 10:25 em, Blogger Modegrisen said…

    Hej alla!
    Tack för de fina kommentarerna.

    Dexo: Du verkar vara en snäll granne, vi får se hur det går med min engelskhet.

    isabell66: Det beror på hur man ser det. Svampen hade väldigt förvirrande inflytande.

    Alma: Tack, det var roligt.

    el vecino: Vad roligt att du tycker om min blogg och min klädstil. Jag vill vara mig själv till fullo, så ibland kan jag tycka att jag är lite väl självutlämnande. Men jag kommer alltid att skriva om mode, det är en drog, hihi.

    jkl: Tack för tipset. Jag lyssnade mycket på Zappa i början av 2000-talet, kanske dags att ta upp den vanan igen.

    #5: Jag är säker på att du också är underbar!

    Andrea: Jag har fått höra förut att jag och Kate har samma hudtyp, kanske är jag för lik henne för mitt eget bästa.

    Sandra: Nej, jag ska aldrig göra om det, jag lovar!

    Lisa: Vad roligt att du tycker det.

    Vi ses!

     
  • At 10:26 em, Anonymous Anonym said…

    Hej,
    jag hoppas att du hade tänkt komma hem snart? Du bloggade mycket mera då och det var mycket roligare att läsa din blogg då!
    MODEGRISEN - KOM HEM! VI BEHÖVER DIG HÄR!

     
  • At 10:34 em, Anonymous Anonym said…

    Dilemma verkligen! Vi saknar dig, men det kanske är bra för dig att se dig omkring?
    Hursomelst: lita aldrig mer på män som ger dig svamp. Eller beundrar din berlock för flitigt (ingen underliggande mening avsedd).

     
  • At 12:25 em, Blogger Blygisens betraktelser said…

    Neeeeeeeej!
    Det gör ont i mitt hjärta att läsa att vackra sensibla Modegrisen rökt svamp och blivit av med sin älskade berlock.

    O, baby baby - it´s a wild world..

    Ändå, jag tror på dig, Modegrisen!

    Snälla, fortsätt skriv här!

     
  • At 1:26 em, Blogger Blygisens betraktelser said…

    Jag har röstat för att du skall stanna kvar.
    Borsta av knäna, sträck på dig och fokusera, du stolta Modegris!

     
  • At 5:49 em, Blogger Kerstin said…

    Ge inte upp Modegrisen!! Du klarar det, jag vet det!

     
  • At 5:36 em, Anonymous Anonym said…

    Hei motegrisen!
    Jeg er fra norge, kan prøve å skrive svensk for å gjøre meg litt mer forståelig. JAg skal bare seie deg at du har mykke bra fans her i Norje, det skal du være møye stolt av. Lykke til!
    Smoke that spunge babe ;)

     
  • At 9:37 em, Anonymous Anonym said…

    Modegris å modegris vem är väl du om inte vår älskade modegris

     

Skicka en kommentar

<< Home