Modegrisen

lördag, december 02, 2006

Jävla julen igen

Jag har inte haft någon lust att blogga. Mitt intresse för mode har falnat. Ända sedan julskyltningen började blända mig under powerwalken har jag haft en oro krypande i kroppen.
Och det blir bara värre och värre.

Jag försöker skjuta känslan ifrån mig, men det är någon med julen som gör mig illa till mods, rädd och orolig.
Min mamma har försökt muntra upp mig med en divan i julbocksformat, men jag får träsmak av att sitta i den.

Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Ekonomin är inte tillräckligt god för att unna mig en uppfräschande spa-resa till utlandet.


Trots att jag var på prålig fest igår har jag ingen lust att berätta om alla kändisar jag mötte eller hur många drinkar jag drack. Jag har heller ingen ork att berätta om dräkten jag bar.

Men jag såg många som skulle kunnat balansera sina drinkar på de nya botoxläpparna. Jag försökte också diskutera juryarbete med Clabbe, men han var för lång så han hörde mig inte.


Jag känner mig förföljd. Någon vill mig illa. Igår gick jag in på ICA men sprang snabbt ut igen. Överallt kött. Julkött, doppigrytankött, kött!

Jag har inte varit utanför dörren, eller gått på powerwalk, på mer än fyra dagar. Ändå rasar jag i vikt, har svårt att äta, sova. Leva.

Hjälp!

46 Comments:

  • At 4:01 em, Blogger Vi på Kantarellen said…

    Om du ska överleva julen, borde du nog lägga pengarna på en resa till de muslimska delarna av Turkiet.

    Jag tror att det kan vara livsnödvändigt investerade pengar. Se till att komma tillbaka någon gång efter trettonhelgen.

     
  • At 4:46 em, Blogger Cookie said…

    du bör införskaffa en dreja. att dreja lugnar oroliga själar.
    och sedan bör du försöka att inte fylla år i närheten av jul.
    om du nödvändigtvis måste fylla år i närheten av jul är det av ytterst vikt att inte få presenter inslagna i julpapper.

    drick choklad spetsat med cayenne.

    hör av dig om du behöver hjälp.

     
  • At 4:56 em, Anonymous Anonym said…

    dö inte grisen, jag skulle sakna dig, alldeles på riktigt. jag tycker inte heller om julen, o ändå är jag inte nån gris, om det kan vara till nån tröst.

     
  • At 7:11 em, Blogger SixesAndSevens said…

    våga hata julen!

     
  • At 1:31 em, Anonymous Anonym said…

    ohmyGOD! hur lyckas du gå ner i vikt ??? :P

     
  • At 10:03 em, Anonymous Anonym said…

    Hang in there MOdegrisen. You are strong enough!

     
  • At 10:55 em, Blogger JULIEK said…

    Å stackars grisen.

     
  • At 5:59 em, Anonymous Anonym said…

    Kom igjen grisen, løft blikket! Du må ikke bli årets juleskinke!!

     
  • At 8:43 em, Anonymous Anonym said…

    Neej! du måste klara dig modegrisen. kämpa kämpa på och pigga till dig! Hoppas på en stark återupplivning:)

     
  • At 10:21 em, Anonymous Anonym said…

    Älskade lilla modegrisen fortsätt å kämpa på. Vi är många som behöver dej å jag vet att du har haft ett kämpigt år.Tips kolla i Elle på ditt årshoroskåp där står allt.

     
  • At 12:45 fm, Anonymous Anonym said…

    Grisen du är fantastisk på alla sätt och vis! Har själv haft ett hemskt halvår och pendlat upp och ner, med alldeles för stora påfrestningar både på pluggfonten och den sociala fronten...så pass att jag som i vanliga fall är översocial nästan blivit motsatsen. Nu börjar jag äntligen känna hopp och tillförsikt igen, och hoppas att även du kan göra det. Det är du sannerligen värd. Många kramar från ett fan

     
  • At 7:21 em, Anonymous Anonym said…

    Söta lilla Modegrisen!! En av dina vänner sitter instängd i ett skyltfönster på Pontonjärgatan 27 på Kungsholmen i Stockholm. H*n har nåt slags granris runt sig och ser jätteledsen och övergiven ut! Snälla, åk dit och hämta hem din vän!!!!

     
  • At 3:57 em, Blogger Blygisens betraktelser said…

    Puss på ditt söta tryne från

    /"B"

     
  • At 4:50 em, Anonymous Anonym said…

    Du ska se att du överlever julen! Du verkar ha en bra mamma som kan ta hand omd ig när livet är svårt!
    Yo go!!

     
  • At 5:57 em, Anonymous Anonym said…

    Har grisen slutat blogga nu för evigt? jag blir deppig. Ge oss ett livstecken modegrisen!!!

     
  • At 3:44 fm, Blogger Kerstin said…

    Håll ut grisen! Jag tror på dig!

     
  • At 4:42 em, Anonymous Anonym said…

    Sluta inte blogga du! och hela ångesten går över ska du se, men det är folk som du som gör att man orkar leva och upptecker varje gång du uppdaterar bloggen att det finns värda folk på jorden och inte bara en massa elände.
    DU BEHÖVS!

     
  • At 5:50 em, Anonymous Anonym said…

    Älskling! Vaaaaaaaaaaaaaaaaaaknaaaaaaaaaa!
    Jag vill se dig i ögonen! Jag vill krama dig, pussa dig och berätta om och om igen hur söt och dyr du är.

    / Ursäkta anonymiteten nu....

     
  • At 7:22 em, Blogger dddd said…

    Modegrisen - du är min inspiration! Kom snart tillbaks och lys upp min grå vardag!

     
  • At 12:48 em, Anonymous Anonym said…

    God jul och gott nytt år!


    ps Jag äter aldrig gris till jul (aldrig annars heller för den delen)

     
  • At 7:31 em, Anonymous Anonym said…

    men alltså var äääääär du??? aj miss jo lajk kräjssi!!

     
  • At 12:46 fm, Anonymous Anonym said…

    God Jul!

     
  • At 1:52 fm, Anonymous Anonym said…

    GOD JUL GRISEN!
    Akta dig för alla fula gubbar med slaktaryxa i handen!

     
  • At 9:13 em, Anonymous Anonym said…

    Modegriiiisen! Aj löööv juuu! Kom tillbaka! Vi är så många som vill läsa om dig!

    Pussar i massor!

    från Frix

     
  • At 11:27 fm, Anonymous Anonym said…

    Jaha...nu är det annandagen och fortfarande inte ett livstecken från Modegrisen...jag befarar det värsta...slutade du som julskinka i alla fall?

     
  • At 8:33 em, Anonymous Anonym said…

    modegrisen! snälla, kom tillbaka! du är/var inte som alla andra modebloggar, du var en av de bästa! snälla, snälla, snälla, jag ber dej på mina bara knän, kom tillbaka!

    om du inte kommer tillbaka finns det folk som saknar dig.

    pussar

     
  • At 11:07 em, Blogger mossfolk said…

    Griiiiseeen!!! Var är du någonstans? Känns inte alldeles bra med ett sådant inlägg och sedan tystnad... Hoppas att du haft en bra jul och gott nytt år!

     
  • At 3:27 em, Anonymous Anonym said…

    Nu är julen över för i år så nu kan du pusta ut. Du kommer säkert gå på nån glammig nyårsfest också.

     
  • At 7:39 em, Blogger Modegrisen said…

    Hej alla ni som läser Modegrisen! Som ni kanske hört vid det här laget, har Modegrisen varit med om en olycka och ligger i koma. Jag uppmanar alla att tända ett ljus och be en bön för att Modegrisen snart ska vakna igen.
    Modegrisen är min bästa vän i hela världen.

    /Väninnan

     
  • At 4:31 em, Anonymous Anonym said…

    Ack nej!
    Lilla älskade modegris ge inte upp! Jag håller tummarna för snabbt tillfrisknande.

     
  • At 11:55 fm, Anonymous Anonym said…

    hoppas allt är bra! Man blir ju orolig i juletider för dig. Vart håller du hus, eller heter det "vart håller du stia"?

     
  • At 9:40 em, Blogger Skitsur said…

    Men... så fruktansvärt..
    Hoppas grisen klarar sig...

     
  • At 9:55 em, Anonymous Anonym said…

    hej modegrisen! livet känns tungt ibland, det gör det för de flesta av oss. det låter som en klyscha, men lyssna på det här för det är verkligen sant: livet går upp och ner. ibland är det bra, ibland är det dåligt. det viktiga är att när man har det som sämst, när allt går emot en, så måste man fortsätta andas, ta en sak i taget och fortsätta kämpa. varför? för att de goda ögonblicken i livet gör det värt det. härda ut det tråkiga och njut av det som är bra.

    du verkar vara en skön gris och dessutom har du massor av talang så det kommer gå bra för dig. lycka till!

     
  • At 12:00 fm, Anonymous Anonym said…

    Irmeli: Det heter "VAR håller du hus" osv. "Vart" anger riktning, "var" anger befintlighet. Fattaru?

    Om man är norrlänning får man använda "vart" när det egentligen heter "var" för det är en norrländsk dialektal variant i vårt rika svenska språk. Är man norrlänning får man även säga att "dom är dum" i stället för "dom är dumma", på samma grund. Vi andra får hålla oss till
    de regler som gäller för svenskan i gemen. Eller hur, Gullegrisen? Vart tog du vägen? Var är du?

     
  • At 5:04 em, Anonymous Anonym said…

    Modegrisen var är du?

     
  • At 12:07 fm, Anonymous Anonym said…

    Men ökenråttan, nu glömde du upplysa Irmeli och oss andra om att man även kan säga "Vars ä du" om man är norrlänning. Men tack iaf!

     
  • At 2:31 em, Anonymous Anonym said…

    Vem åt upp grisen? Inte jag, så det måste vara någon annan. Snälla, säg att modegrisen fortf lever.
    *saknar dig*

     
  • At 4:27 em, Anonymous Anonym said…

    Håll ut!

     
  • At 8:08 em, Anonymous Anonym said…

    Vart har du tagit vägen? Jag är en trogen läsare, jag vill läsa mera ju!

     
  • At 3:26 em, Blogger Kerstin said…

    Lilla grisen, kom tillbaka! Saknar dig!

     
  • At 1:27 fm, Blogger zanza67 said…

    Hoppas allt är bra trynet!
    Kom tillbaks snart.

     
  • At 2:17 fm, Anonymous Anonym said…

    VÄNINNAN !!!!!!!!
    Skämtar du eller ????
    Jag kan inte skriva på din blogg av nån anledning, men varför fota nån som ligger på gatan skadad, som även som det verkar i detta fall din väninna ...sjukt ju.

     
  • At 10:12 em, Blogger Robot said…

    Snälla Modegrisen, kom tillbaka!

     
  • At 11:22 em, Anonymous Anonym said…

    Snälla lilla grisen, skriv!!!

    /Teddy Blå

     
  • At 9:38 em, Blogger Karin said…

    Min favorit-modegris! Hoppas du kryar på dig. Det är trots allt grisens år i år, visste du det?

     
  • At 3:20 fm, Anonymous Anonym said…

    Hur mår du grisen? Vi saknar dig. Du måste vakna snart!

     

Skicka en kommentar

<< Home