Modegrisen

måndag, oktober 09, 2006

Vad som hände

Så här var det.
Jag har fått flera nya vänner i London och en av dem hade bjudit med mig till en fest full av konstnärer och kändisar. Jag hade levt sunt i mer än en vecka och kände mig fräsch och sugen på att mingla. Jag var klädd i en ylle- och angoradräkt från Gnoccis vinterkollektion, som jag fått låna av designern som tyckte jag bar upp den så snyggt. Om halsen hade jag en guldberlock som jag ärvt av min mormor, vi stod varandra mycket nära.

Jag minglade i trädgården. Jag lämnade mitt visitkort till flera personer som sa att jag verkade social, charmig och kompetent. Så långt var allt nästan som i en dröm. Jag kände mig lite som Scarlet Johansen eller Benicio del Toro, glamourös och glittrig.

Jag bjöds färgglada drinkar från en bricka av guld. Jag tänkte mig noga för och drack med måtta. En känd poet kom fram och småpratade och bjöd på en cigarett och innan jag visste ordet stod jag och blossade på en. Jag skrattade högt och slängde med håret. Jag kände mig världsvan.

Det var då jag borde ha gått hem, men det gjorde jag inte.

Usch. Det som hände sen är så pinsamt. Jag får skriva om det nästa gång. Men till dess kanske ni vill besvara den här frågan?


Vad är värst?
Att riskera hälsan för imagens skull.
Att bära kläder som sytts av personer som knappt får någon lön.
  
Free polls from Pollhost.com


Vi ses!

9 Comments:

  • At 8:13 fm, Anonymous Anonym said…

    Hittade denna blogg igår och måste säga att den är helt UNDERBAR. Det gulligaste och mest underhållande jag sett på länge. Fortsätt alltid blogga!

     
  • At 9:08 fm, Anonymous Anonym said…

    Jag trodde aldrig i mina dagar att jag skulle fastna för en blogg. men denna är underbar, genialisk och passar mig som en handske. tack! /alma

     
  • At 10:00 fm, Anonymous Anonym said…

    För några dagar sedan hittade jag din underbart söta blogg. Jag blev så glad. Helt klart en favorit.

     
  • At 10:03 fm, Blogger Modegrisen said…

    Anonym, anonym och Alma: Vad roligt att ni tycker om min blogg.
    Ciao!

     
  • At 10:04 fm, Blogger jkl said…

    Nu blir jag grymt nyfiken på vad som har hänt...

     
  • At 10:19 fm, Anonymous Anonym said…

    Jag hoppas innerligt att du stannar i London.

    Nu när jag med media-fil.mag ska bli Londonbo på fulltid och börja klättra på karriärstegen hade jag gärna sett att det gått finfint för dig först. Det skulle inge mig med lite hopp.

    Med goda kontakter på en enda konsultfirma i storstan så känner man sig knappast så kaxig../Charlotte

     
  • At 2:18 em, Anonymous Anonym said…

    vad har du ställt till med lilla grisen?

     
  • At 1:28 em, Anonymous Anonym said…

    nerrökt?
    london är en farlig stad, se upp för de stora svinen. de finns där du minst anar det!
    ta hand om dig i stora staden!

     
  • At 10:12 em, Blogger . said…

    usch, känner igen det där. varför kan man aldrig gå när man är på topp??

     

Skicka en kommentar

<< Home