Modegrisen

torsdag, oktober 26, 2006

Flärdfull festlighet


Den kända poeten hörde av sig. Han hade hittat min berlock och ville bjuda på en exklusiv tillställning.

Nej tyvärr. Jag står på nya ben nu och har startat eget,

tänkte jag säga först, men längtan efter berlocken blev för stor. Så jag tackade ja. I min bransch är det viktigt att synas på rätt platser, så för jobbets skull kände jag att det var en nödvändighet att närvara.

Å vilken lyx och flärd som väntade mig! Rader av gyllene drinkar i glas av finaste kristall. Kändisar som sångerskor och trubadurer och skådespelare, de tog min hand i sin och bad om mitt visitkort.
Jag träffade en jättetrevlig tidningsredaktör som ville publicera mig och som tyckte att jag hade ett öga för text som han sällan sett hos andra.



Sen mötte jag en vd på en pr-byrå som sökte någon som var precis som jag och som i princip ville anställa mig på stört. Vi sjöng hymner tillsammans och hon sa att min röst var som gjord för reklamfilm. Hon frågade om jag inte tänkt på att bli skådespelare.

Väninnan ringde mitt i festen men kunde inte dela min glädje. Hon lät arg och sa att jag var ute på hal is. Jag blev så besviken och ledsen att jag kastade mobilen i poolen, så nu måste jag kontakta alla som fått mitt visitkort och säga att jag har nytt nummer. Typiskt.


Är jag en slacker på hal is?
Nej, du är på rätt väg. Kör hårt!
Du är en slacker på hal is.
  
Free polls from Pollhost.com

9 Comments:

  • At 10:37 fm, Anonymous Anonym said…

    Kom bara ihåg vad det är du vill göra, bli inte som nån djävulen bär prada stereotyp! You rock my world!

     
  • At 11:17 fm, Anonymous Anonym said…

    Vad härligt det är att få blicka in i ditt glammiga liv du söta lilla gris..

     
  • At 1:51 em, Anonymous Anonym said…

    du är en härlig o gosig o mysig slacker på hal is. kör så det ryker. //alma
    http://whatalmawears.blogspot.com/index.html

     
  • At 2:11 fm, Anonymous Anonym said…

    Satsa järnet nu grisen! Jag tror på dig!

     
  • At 2:25 fm, Anonymous Anonym said…

    Jag undrar om Modegrisen känner Suger Bush Squirrel? Och om ni isf byter outfits emellanåt.
    http://sugarbushsquirrel.com/

     
  • At 5:16 em, Blogger Kerstin said…

    Ge inte upp Modegrisen! Du är min förebild!

     
  • At 5:17 em, Blogger Kerstin said…

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

     
  • At 1:03 fm, Anonymous Anonym said…

    Tycker du ska köra hårt!
    Säger som min kompis, You only live ones! Så kör hårt för tusan. Tycker du är störtskön och borde blivit upptäckt för länge sedan. Glöm inte bort oss bloggläsare bara när du blivit sådär ruskigt snuskigt berömd ;)

    // Fanny

     
  • At 7:58 em, Anonymous Anonym said…

    rolig blogg

     

Skicka en kommentar

<< Home