Modegrisen

fredag, februari 23, 2007

Ebba i lustgården

Jag antar att jag inte är den enda här som tycker sex är spännande och som slukar allt jag kommer åt i ämnet. Oj, misstolka inte det där, hihi.
Härom dagen var jag självklart tvungen att kolla in Ebba när hon gästspelade i TV 3:s nya program Lustgården.
Såklart var hon lika fräsch som vanligt, nästan snyggare än på bild faktiskt.

Ebba pratade bl.a. om dagens samhälles press på unga kvinnor. Ebba sa Veckorevyn självklart hade jättestort inflytande på tjejers tankar kring sex. Jag hade precis börjat sippa på min första latte på flera månader och kände mig lite snurrig av lycka, så kanske missade jag nåt.
Varför skriver Veckorevyn i så fall så mycket illasinnad propaganda om att alla tjejer bör vara smala och snygga och heterosexuella? Nu var det väl några år sedan jag lusläste tidningen, men borde de inte försöka sända ut ett budskap som är lite mer Du duger som du är och lite mindre Så blir du en brudig, pinnig, brud som söker musklig, manlig muskelkille?

Jag har blivit angripen många gånger för att jag vägrar definiera mitt kön och min läggning. Men jag tänker aldrig ge efter för trycket som bl.a. hålls vid liv av Veckorevyn.


Och så har jag börjat teckna igen!

Vi ses!

6 Comments:

  • At 12:44 em, Anonymous Anonym said…

    Grisen i det här har du mitt fulla 'hick' stöd! Men i motsatts till dig så tycker jag att Ebba ser nästan läskig ut...även efter några glas :-) puss o kram

     
  • At 2:56 em, Anonymous Anonym said…

    Åhh..bravo, modegrisen! Bra talat:-)

     
  • At 11:38 em, Anonymous Anonym said…

    KUL att du är tillbaka..hihi

     
  • At 12:38 fm, Blogger SixesAndSevens said…

    Äntligen tillbaka!!

     
  • At 1:03 em, Blogger Anastasia said…

    Sedan ebba tog över veckorevyn, så har tidningens budskap förändrats drastiskt.
    De vill visst att unga tjejer ska tro på sig själva och vara den de är. Det framgår hur tydligt som helst.

     
  • At 11:44 em, Anonymous Whitney said…

    Your blog is the most adorable thing I've ever seen! I post viral memes, viral videos, epic fails, lolcats here on my fun blog, and I also review failed sodas along with other fun stuff! Please enjoy!

     

Skicka en kommentar

<< Home