Modegrisen

torsdag, augusti 24, 2006

Svamp- och stövelsäsong

Äntligen lite regn, måste jag säga. De här superfräscha, moderiktiga stövletterna köpte jag redan i juni, men har inte fått chans att använda dem förrän nu.
Jag valde först mellan urban stil á la storblommigt och mer traditionella skogsgrön, men föll slutligen för dessa små solgula charmtroll till skodon.

Mamma hade skrattat högt av glädje om hon sett alla gummistövlar på stan. När jag var liten och ännu inte upptäckt modets magi, pratade hon alltid om att trendiga plagg alltid var så opraktiska. Fast lite opraktiska är de ju när solen skiner och fötterna inte får luft och det luktar illa i tunnelbanevagnen.


Även duffel-annoracken har kommit väl till pass under senaste veckans småkyliga powerwalks. Pälsen på kragen är själfallet fejk och inte äkta.

Jag har funderar på att börja skriva mer filosofiskt poetiska texter. För att bredda min kompetens och visa att jag är mer än bara yta. Jag får många mail som handlar om de kläder jag bär och produkter jag använder, men sällan frågar någon om vad jag åt till frukost eller vad jag tänker på innan jag somnar.



Igår kväll innan jag somnade tänkte jag på kantareller. Lika gula som mina stövlar.

5 Comments:

  • At 9:55 fm, Blogger JULIEK said…

    Nydelige støvler grisen, du er så søt i dem så : )

     
  • At 10:09 fm, Anonymous Anonym said…

    Vi vill gärna vet vad du funderar på innan du somnar. Och vi vill veta vad du drömmer om! Puss på den sötaste modegrisen i världen.

     
  • At 11:07 fm, Anonymous Anonym said…

    Ja, vill vill höra om dina kantarelltankar!

     
  • At 11:16 em, Anonymous Anonym said…

    Älskade gris :)
    Du anar inte hur skönt det är att se dig i högform... Har varit på resa 1 vecka utan dator o det är fröjdeligt att åter läsa din blogg!!!

    /KS

     
  • At 11:17 em, Anonymous Anonym said…

    Älskade gris :)
    Du anar inte hur skönt det är att se dig i högform... Har varit på resa 1 vecka utan dator o det är fröjdeligt att åter läsa din blogg!!!

    /KS

     

Skicka en kommentar

<< Home