Modegrisen

tisdag, augusti 22, 2006

Kräftskivemaskerad

Jag var på en så rolig maskerad i lördags. Flera mil utanför stan, bland stora hus med flyglar. Temat var Rödast vinner och eftersom jag solat lite för mycket förra veckan, kom jag som jag var hihi.

Många visade sina röda hjärtan med pins och flaggor. Jag har nog aldrig sett så många socialdemokrater och vänsterpartister på samma gång i en så lantlig miljö.

Om jag ska vara ärlig tror jag inte att någon enda en var moderat, för när vi skulle ta gruppbild innan vi gick upp på logen, ropade alla SOSSE istället för cheese.
Priset för bästa klädseln gick till en kille som var klädd i rött från topp till tå.






Kräftorna var fiskade i eget vatten och jag drack så många snapsar att jag snart hade svårt att konversera personen jag hade till bordet.
Men det var fler än jag som hade svårt att hålla strupen torr om man säger så. Framåt småtimmarna uppstod ett och annat bråk. En kille kallade sin kompis för kommunist och då blev han jättearg och de började knuffas.


Jag dansade istället. Våld löser ingenting. Jag drack alldeles för många färgglada drinkar och somnade sent. jag är fortfarande så trött. Det känns fortfarande som måndag morgon och jag är fortfarande arbetslös.

Vi ses!

5 Comments:

  • At 7:22 em, Anonymous Anonym said…

    Seså grisen, upp med hakan! Bänka dig framför "Depserate", dra upp cashmerefilten ändå upp till trynet och drick en stärkande smoothie. Sen får du ta nya tag imorgon! Woho!

     
  • At 3:34 em, Blogger Blygisens betraktelser said…

    Men Grisen! Inte kan du slänga in paparazzifoton av dig lutandes mot en trygg bringa, utan att vi får ngn som helst kommentar till det hela!

     
  • At 6:35 em, Anonymous Anonym said…

    Tycker om dig grisen. Du är bäst av alla. *kraaaama*

     
  • At 3:14 em, Anonymous Anonym said…

    Kära modegrisen. Jag förstår inte att du är arbetslös. Du verkar ju vara både kvick och intelligent. Om du vill kan du få jobba lite för mig. Kanske skriva en gästkrönika?

     
  • At 5:29 em, Anonymous Anonym said…

    Hahaha, grisen du är nedrans cool :)

     

Skicka en kommentar

<< Home