Modegrisen

onsdag, augusti 09, 2006

Primitivt lantliv

Ja, då var jag på landet! Solen skiner och kossorna råmar i hagen. Jag kan powerwalka mil efter mil utan att någon kommenterar min outfit eller mina accessoarer.
Det är i stunder som dessa som modemedvetenheten prövas, så jag gick ut hårt igår och blandade friskt höstens modefärger rött och rosa.
Crockstofflorna finns i många härliga färger och är med sin lätthet perfekta att trendmotionera i. Min rosa dräkt är en gåva från designerväninnan. Den finns förhoppningsvis på marknaden till hösten.
I allafall powerwalkade jag till den lokala badplatsen och upptäckte till min fröjd att där fanns en kiosk.

En latte utan skum tack! sa jag muntert till innehavaren.
Han förstod inte vad jag menade. På landet finns ingen latte, bara vanligt lantkaffe med kall mjölk.
Jag tog det svart.
Sommartips för oss med små huvuden som tappar solglajerna hela tiden: Mobiltingeltangel fungerar utmärkt att fästa bågarna med i nacken och ger dessutom en exklusiv look.

Efter en runda minigolf och en syndig mazarin till kaffet powerwalkade jag tillbaka mot min naturnära vän och hans stuga. Vi grillade marshmallows över öppen eld. Pratade om trendminnen och framtiden.
Lovely!

Vi ses!

6 Comments:

  • At 1:53 em, Blogger SixesAndSevens said…

    Hmm..kanske ska prova lite mobiltingeltangel i nacken idag.. :)

     
  • At 2:43 em, Blogger JULIEK said…

    Så mysigt du har det, och søt er du også med dom der skorna : )

     
  • At 11:56 em, Blogger ERIK said…

    Har du någon fanclub Modegrisen? Jag blir gärna medlem, kanske kan jag till och med vinna en eftermiddag med dig någongång?

     
  • At 12:57 em, Anonymous Anonym said…

    Landet? Tycker jag känner igen bakgrunden...hmm???

     
  • At 12:58 em, Blogger MoY said…

    det är svårt det där med kaffet..

     
  • At 1:44 em, Blogger Modegrisen said…

    Sixeandseven: Hur gick det? Provade du? Jag älskar hur det kittlar i nacken!

    Julie: Tack! Jag hade väldigt mysigt.

    Erik: Hihi. Du är för gullig. Jag har ingen fanclub, men vi kanske kan ta en latte på stan nästa gång jag är i London! Eller när du är i Sverige?

    Anna: Var du där samtidigt?

    Moy: Latte är verkligen en drog, eller hur?!

    Vi ses!

     

Skicka en kommentar

<< Home