Modegrisen

tisdag, augusti 15, 2006

Odla din trädgård



Min tomatplanta bär äntligen frukt. Jag försöker prata mycket med mina växter, men sommaren har varit hektisk och de har kommit i kläm. Ibland tycker jag mig ana att de slokar med flit när jag försöker överkompensera med mycket umgänge efter för lite.
Det är lika viktigt att vårda sin trädgård som sina vänner, har jag lärt mig.
Jag brukar alltid smygtitta på fönsterbrädena hos nya bekantskaper, hur dina krukväxter mår säger rätt mycket om dig som människa.

Men eftersom mina tomatplantor är mina vänner, förstår de att jag inte kan vara hemma så mycket i dagarna, hihi Det är ju Stockholm Modevecka!

Stickat kommer allt mer i höst, så dagen till ära, bär jag en inte-alls-så-varm-som den-ser-ut mössa i nästan Armanistil och till den ett par, också de stickade, streetshorts.

Jag är frisk nu!

Vi ses!

2 Comments:

  • At 2:19 fm, Anonymous Anonym said…

    har för mig att tomatväxter eller vad det nu kallas doftar gott om man nu luktar lite närmare vilket "sjuka" personer som jag gör. iaf, gör det det? doftar det gott? =D

     
  • At 11:26 fm, Anonymous Anonym said…

    fina blommor...

     

Skicka en kommentar

<< Home