Modegrisen

fredag, augusti 11, 2006

Hallå där Modegrisen!


Intervjun var för ett jobb på Radio. Jag fick i uppgift att göra den själv. Ställa frågor, spela in och redigera. Eftersom jag inte är så bra på internet klarar jag inte av att lägga upp någon ljudfil, men här kommer en utskrift.

1- Hallå där Modegrisen!
2- Hallå där själv! Hur är läget?
1- Bra bra, tack tack! Så...du vill jobba med radio, varför då?
2- Jag har hela mitt liv drömt om att jobba inom media. Jag älskar att uttrycka mig, jag skriver poesi och många har sagt att jag har en lugn och hoppingivande framtoning. Jag tror att jag skulle passa på radio.
1- Du verkar vara ganska modemedveten också. Hur går det ihop med att inte synas?
2- Vid ett första intryck kan jag framstå som ytlig, men inuti har jag massor av känslor och tankar som handlar om annat. Jag tycker om kläder, men på min blogg Modegrisen, där skriver jag om mitt liv. Egentligen vill jag bara förändra samhället och skapa en värld där man kan se ut hur som helst och vara nöjd med det.
1- Jag förstår...
2- Så därför tycker jag att ni ska anställa mig. Jag är punktlig och köper ofta fika och går inte tidigt på fredagar.
1- Okej. Tack så mycket Modegrisen.
2- Nej, det är du som ska ha tack!
1- Vi ses!
2- Ciao!



Sen var det bara att sätta mig med redigeringen, lämna över resultatet och nu alltså vänta på svar.
Hoppas hoppas.
Är fortfarande utmattad. Ikväll får det bli en lugn powerwalk med väninnan längs Årstaviken och en sval Whiskey sour på något ställe på sin höjd.

Kolla förresten in min mönstrade outfit på Ytligheter. En favorit!

Ciao!

4 Comments:

  • At 11:10 em, Anonymous Anonym said…

    Jag håller tummarna!!! Om det inte skulle gå vägen så kan jag fixa ett "ljud" jobb åt dig,jag harkänningar inom ett ljudtekniker företag?En sån klippa som dig kan dom ju inte gå miste om? Ett nystartat företag som lägger på röster på olika kasseter&filmer-borde väl passa dig som handsken? Ha det gott...

     
  • At 4:27 em, Blogger Fröken Lund said…

    Lätt att du får jobbet!

     
  • At 7:21 em, Blogger mitt fyrverkeri said…

    Ser fram emot att höra din radio!

     
  • At 10:39 fm, Anonymous Anonym said…

    Klart du får det!

     

Skicka en kommentar

<< Home