Modegrisen

torsdag, augusti 10, 2006

Tillbaka i pulsen


Jag fick ta första tåget tillbaka till stan eftersom jag blivit kallad på jobbintervju! Jag ska strax kila ut genom dörren, men ville först lägga upp en bild på dagens outfit.
Att söka jobb handlar ju som vi alla vet om balans. Inte för mycket, inte för lite. Avslappnat men inte trashigt, uppklätt men inte stelt. Pust och stön, balansgången är verkligen svår.
Jag bär en omlotttunika från Gnoccis vårsortiment, ett par röda lyckobringande jobbsökarbyxor som jag haft i evigheter men inte kan få nog av. Till det en keps för helheten. Observera bristen på smycken. Jag har lärt mig att skippa dem när jag söker jobb.Sist pillade jag på örhängena heeeeela intervjun och jag misstänker att jobbet därför gick till nån annan.


Ojoj. Byxorna sitter panikartat tight. Herregud, får jag jobbet ska jag verkligen skärpa mig och powerwalka alla veckans dagar. Verkligen.
Ibland kan jag titta på bilder från förra året och gråta mig till sömns över hur fit och snygg jag var då och hur formlös jag är nu. Men jag vet, jag har en dålig dag bara. Jag ska inte låta det gå ut över er, mina fina läsare.




Här är i allafall bildbevis. Jag ska bums sätta en kopia på kylen för inspiration. Nu måste jag rusa!

Önska mig lycka till!

Ciao!

12 Comments:

  • At 1:42 em, Blogger SixesAndSevens said…

    Hoppas du får det! Berätta om intervjun sen... :)

     
  • At 2:04 em, Anonymous Anonym said…

    Grisar ska vara runda. Det hör till! Lycka till på intervjun!

     
  • At 3:33 em, Blogger Blogger said…

    alltså, jag kan inte fatta det.


    DU ÄR JU ETT GENI!!!!!!

     
  • At 5:14 em, Anonymous Anonym said…

    Nu håller vi tummarna, så klart!

     
  • At 9:00 em, Anonymous Anonym said…

    men alltså? Som någon sa:Grisar ska va runda...lev&va lycklig modegrisen..shit happens...
    Lycka till på intervjun..hoppas du får ett jobb snart?? Kram på dig i värmen..
    P.S Jag tyckte han i kiosken va gullig??...;)

     
  • At 9:21 em, Anonymous Anonym said…

    Lycka till! Hoppas det gick bra! Kan omöjligt ha gått dåligt med en sån supersnygg outfit. Och sluta säg sådär om dig själv, du är jättefin som du är ju :)

     
  • At 11:49 em, Anonymous Anonym said…

    Håller mina tummar för att jobbet blir ditt!

     
  • At 12:36 fm, Anonymous Anonym said…

    Vilken helt fantastiskt underbar blogg! Suttit och gått igenom månad för månad, och det var verkligen det roligaste jag läst på länge! Är redan beroende!

    Hoppas d gick bra på intervjun :)

     
  • At 10:14 fm, Blogger Baba said…

    Tycker du inte att skinnet hänger lite väl löst på den sista bilden?

    Hur gick intervjun?

     
  • At 10:35 fm, Blogger Modegrisen said…

    Tack för alla peppande ord vänner! Jag lovar att återkomma med en rapport så fort som möjligt.

    Ciao!

     
  • At 12:41 em, Anonymous Anonym said…

    Jag döööör! Vilken fullkomligt underbar blogg!/ Jossan

     
  • At 10:12 fm, Anonymous Anonym said…

    jag tycker att en liten putmage är charmigt, de tyder på att man tar för sig av livets goda. Vem har sagt att smal är snyggast? Du ser sund och jättesnygg ut!!!! ta hand om dig!

     

Skicka en kommentar

<< Home