Modegrisen

onsdag, augusti 16, 2006

En pinsam dag

Det är verkligen inte kul med modeveckor när plånboken är tom. Jag har fortfarande inte hört något om jobbet och har börjat bli lite orolig.

Jag berättade om alltihop för väninnan under powerwalken imorse och då sa hon att jag borde bli limousinförare! Jag som älskar uniformer tyckte att idén var underbar. Så fort vi varvat ner och druckit ur latten, begav vi oss till närmsta lyxtaxiställe.


Jag trivdes som fisken i vattnet, chefen verkade trevlig och lönen var helt okej.

Jag tar jobbet! utropade jag lyckligt.

Detta ledde fram till en av de mest pinsamma stunderna i mitt liv. De bad mig visa mitt körkort.
Jag har inget körkort.
Å, jag skämdes så mycket.



Chefen bad mig komma tillbaka när jag hade ett körkort. Han sa att jag verkade vara en trevlig typ.
Så nu ska jag börja övningsköra.

Vi ses!

11 Comments:

  • At 9:29 fm, Anonymous Anonym said…

    ska man akta sig på vägarna nu då?

     
  • At 10:21 fm, Anonymous Anonym said…

    Du kan övningsköra med mig grisen? spara dina slantar..till nåt annat...;)

     
  • At 12:31 em, Blogger Blancaflor said…

    Ah, lycka till lilla du!

     
  • At 3:12 em, Blogger SixesAndSevens said…

    Du borde fått jobbet bara för att du är så snygg.

     
  • At 6:46 em, Blogger Lotta K said…

    Kolla!

    http://drawapig.desktopcreatures.com/drawApig.asp

     
  • At 7:41 em, Anonymous Anonym said…

    Hahaha.. grisar kan inte köra bil

     
  • At 11:36 em, Anonymous Anonym said…

    haha. very cute.

     
  • At 11:46 em, Anonymous Anonym said…

    Oh, vilken chic kofta! Vilket märke?


    Hanna

     
  • At 12:53 em, Anonymous Anonym said…

    Du är ju bara för söt!

     
  • At 4:03 em, Blogger isabell66 said…

    Åh, vilken söt gris! Och vilken fin kofta! Lycka till med övningskörningen! Jag är säker på att det går bra!

     
  • At 8:35 em, Anonymous Anonym said…

    Kofta! Jag skulle säga snarare en elegant handstickad swagger. Men du Grisen; du skulle ha knäppt den nedersta knappen. Limousinfolket är nog väldigt petiga människor som hänger upp sig på negligerade detaljer.

     

Skicka en kommentar

<< Home