Modegrisen

måndag, augusti 28, 2006

Så kan det gå


Det blev inget bloggande igår. Snickarkursen tog en tvär vändning och förde både mig och urpingen till akuten. Vi slant lite på klingan. Läkarna säger att jag förhoppningsvis slipper framtida men, dock behåller de mig ett par dygn för observation och jag måste säga att jag känner mig snurrig och lite illamående.
Urpingen ligger i en annan sal, han ska också klara sig säger de.

Väninnan kom förbi med Självkänsla nu som hon tyckte att jag borde läsa. Hon säger att jag definierar mitt värde genom handlingar och att jag måste förstå att jag duger som jag är.
Men vem gör det egentligen?
Jag har i allafall börjat läsa och ska göra alla uppgifter i boken.

Men mest av allt vill jag komma hem till min sköna säng och mina egna kläder. Se bara vilka byxor de tvingat på mig. Helt förskräckliga! Inte bara ser min bak ut att vara storlek 60, färgen går dessutom ton i ton med min hud, så varje gång jouren kommer är det minst en läkarpraktikant som tror att jag är naken på underkroppen. Såååå pinsamt och jobbigt.
Men maten är faktiskt god och det finns en tv i allrummet och på bottenvåningen går det att köpa latte. Jag har mutat en sköterska som förser mig när hon har tid över, hihi.

Tack och lov tog väninnan med sig en skjorta hemifrån som höjer min modeheder från riktig botten till aningen mer toppen. Jag vet inte vem jag vore utan henne.

Nu ska jag läsa bok och äta chokladpraliner. För det får man när man är sjuk!
Ni som har tid över får väldigt gärna komma på besök.

Ciao!

12 Comments:

  • At 5:16 em, Anonymous Anonym said…

    stackars lilla grisen :O

     
  • At 5:34 em, Blogger JULIEK said…

    ha ha ha ha ha ha oj vad jag skrattat, åt dig og urpingen, åt dina rosa byxor ha ha ha du er for rolig vet du det! Krya på deg och njut av pralinerna. Kram

     
  • At 7:55 em, Anonymous Anonym said…

    ojj, stackars dig.
    Hoppas du mår bättre modegrisen. :)

     
  • At 8:59 em, Blogger Blygisens betraktelser said…

    O, My God!
    Nu ligger du på sjukhus också!
    Vart skall vi skicka god chokladtryffel och tidningar och blommor då, kära Modegrisen?
    Var nu rädd om dig i fortsättningen!

     
  • At 9:24 em, Blogger isabell66 said…

    Oj, stackare...
    Hoppas det inte gör alltför ont...
    Krya på dig!

     
  • At 9:25 em, Anonymous Anonym said…

    Krya på dig och man får faktiskt äta så många praliner som man vill när man är sjuk. För då gäller inte kalorisystemet...

     
  • At 10:47 em, Blogger Unknown said…

    Men hjälp! Nu får du faktiskt ta det lite lugnt. Om man ska snickra måste man vara rädd om sina kroppsdelar!

    Krya på dig!

     
  • At 10:15 fm, Anonymous Anonym said…

    Va rädd om dig grisen?? Finns ju bara EN gris...men va 17 du ligger ju på samma sjuka som urpingen? Smyg in till han vettja..vill nog ha lite besök...
    Måste ju säga att på dom senare vbilderna så har det vart MÅNGA urpingar med på bild...speciellt kräftskivan...;) kram på dig!!

     
  • At 4:28 em, Anonymous Anonym said…

    ååååh, stakkars!!!!!!!!!

     
  • At 7:56 em, Blogger Moni said…

    Det här var ju fruktansvärda nyheter! Både om sågskadan och dom fula byxorna. Hoppas du hämtar dig snart!

     
  • At 12:24 fm, Anonymous Anonym said…

    Gah! Självkänsla nu, stor bak, på sjukhus! Man skulle kunna tro att du och jag är samma person lilla grisen...

     
  • At 8:46 em, Blogger Modegrisen said…

    Blygisen och ni andra: Tack för de fina orden. Nu är jag ju hemma igen och är glad igen även utan blommor och tidningar. Men era ord botade mig allt.

    Anna: Såklart jag hälsade på urpingen!

    Clara: Det vore roligt att byta plats en stund, vore det inte?!

    Vi ses!

     

Skicka en kommentar

<< Home