Modegrisen

lördag, augusti 26, 2006

På helgkurs



Det finns så många hantverk att upptäcka. Efter att jag i flera år haft en bokhylla från IKEA oupppackad i ett hörn i lägenheten, anmälde jag mig tilll slut till Händig på en helg.
Där befinner jag mig alltså nu och herregud vad många barbröstade urpingar jag har sällskap av! Jag är såååå lycklig och fnissig.
Dagen började vid sågen. Där lärde jag mig att gera och att hålla fingrarna borta från klingan såklart, hihi.


Nu efter lunch har vi kommit in på finsnickeri. Tillsammans med en supertrevlig kille vars vision är att en gång kunna bygga sitt eget torp, har jag inpassat och panelat en hel vägg!
I början skrattade alla åt min handstickade gnoccitröja och funderarbaskern som jag bar. De sa att jag skulle klätt mig mer praktiskt och inte som en primadonna. Men nu när de sett hur jag hanterar hammaren, är det ingen som skrattar längre. Lite ont gjorde det iofs när jag tappade en slägga på den ballerinaklädda foten. Ajaj.

Vi ses!

6 Comments:

  • At 8:27 em, Blogger JULIEK said…

    ha ha ha jag skrattar ihjel meg. Ser for meg den lilla primadonna grisen som snickrar i veg. Du er bare for herlig!!!!

     
  • At 11:40 fm, Blogger Blygisens betraktelser said…

    Må denna blogg leva forever!

     
  • At 2:38 em, Anonymous Anonym said…

    Denna blogg är UNDERBAR!

     
  • At 4:40 em, Anonymous Anonym said…

    girl power..jag menar gris power!

     
  • At 10:38 em, Blogger mossfolk said…

    Du förgyller mina dagar grisen!!!

     
  • At 6:57 em, Anonymous Anonym said…

    Tack tack! Fick mig ett gott skratt o en dos distans till modeblogget rent allmänt :-)

     

Skicka en kommentar

<< Home