Modegrisen

tisdag, mars 20, 2007

Glam och glass

Härom dagen fick jag en hel kartong med glass av Väninnan. Tydligen var det GBs senaste nyhet och jag blev alldeles lycklig inuti. Glassen var ljuvlig och glammig och glittrig. Jag slukade kartongen i ett huj. Jag kunde verkligen se mig själv glida omkring med denna fräscha accessoar hela sommaren lång.

Idag fick jag veta att glassen heter Girlie. Jag blev förbryllad. Heter den så för att glassen bara ska ätas av tjejer? Eller är glassens kön kvinnligt? Jag förstod inte, så jag skrev ett brev till GBs kundtjänst:

Hej!
Jag undrar om glassen Girlie heter så för att den bara är till för tjejer, eller för att glassen är av kvinnligt kön.
Tacksam för svar.
Vänliga hälsningar från Modegrisen.


Om ni också undrar tycker jag att ni ska skriva och fråga ni med.Här är adressen!

Uppdatering: Klockan är snart 22.30 och jag har fortfarande inte fått något svar. Kanske behöver de tid att tänka.

Ciao!

16 Comments:

  • At 11:30 em, Blogger Missy said…

    Jag är lika förbryllad som du. Minst. Kanske till och med mer.

     
  • At 2:51 fm, Anonymous Anonym said…

    jag skulle aldrig orka...vem har så mycket tid och reflektera över varför en glass heter ett visst namn?

     
  • At 9:49 fm, Anonymous Anonym said…

    Ha ha, ser framemot en uppdatering med det svar du får från GB :)

     
  • At 2:46 em, Blogger hanna said…

    Det är tur att de flesta är som dig, mig (http://hanna.kastas.nu/blog/2007/03/skms-gb.asp) och Emelie (http://emeliewictor.blogspot.com/2007/03/jag-har-ftt-svar.html) och inte som marie. För jag blir så lack på sånt här. På allvar.

    Ska bli intressant att se om du får samma svar som Emelie.

     
  • At 3:12 em, Blogger Emelie said…

    Jag har som jag ser att Hanna skrivit också mailat. Sjukt är det!

    Jag fick ett svar som var väldigt intetsägande...
    Ha det!

     
  • At 3:15 em, Blogger Modegrisen said…

    Och jag har fortfarande inte fått något svar alls. Men Aftonbladet skriver om att många är fundersamma gällande glassen. Kanske har så många skrivit att de inte längre har tid att svara ?

    Vi ses!

     
  • At 4:55 em, Anonymous Anonym said…

    Hahah undrar vad du får för svar....

     
  • At 7:31 em, Anonymous Anonym said…

    nej nej nej skriv inte och klaga det är ju redan på gång att den könsdiskrimineras, nej jag vill ju så gärna få äta den där i sommar

     
  • At 10:11 em, Blogger Unknown said…

    Fast själva glassen är söt. Rosa och allt.

     
  • At 12:17 em, Anonymous Anonym said…

    Jag tycker glassen äör jääääätttefiiiin!

     
  • At 3:45 em, Blogger mitt fyrverkeri said…

    Den kanske heter så för att den ser ut som en flicka? Rosa och glittrig..

     
  • At 1:31 fm, Anonymous Anonym said…

    ja denna glass är föga kontroversiell... antagligen heter den så för att den är tjejig. helt enkelt. det som är "tjejigt". och om jag får säga det själv har vi i världen värre saker att fundera på. för ja, - alla feminister - det finns saker som är tjejiga. det finns saker som är killiga. det finns saker som är unisex. whatever!

    ha det bra modegrisen :D

     
  • At 10:38 fm, Anonymous Anonym said…

    Ja, det behöver nog tänka en bra stund. Blir så trött på sådant, varför ska man göra en sådan glass?

     
  • At 1:25 em, Blogger casualfab said…

    håll ut, de svarar nog.

     
  • At 8:17 em, Anonymous Anonym said…

    Är detta 2007? Rosa glass med glitter heter girly? Finns det en blå bil som heter "BigBoy"?

    Fy vad tröttsamt! Tröst i alla fall att dagens tjejer säger stopp!

    Girl power!

     
  • At 2:57 em, Blogger Blygisens betraktelser said…

    Visst är det hemskt!

    Å, vad din come-back är efterlängtad! Nu blev jag på bra humör igen, Modegrisen!

     

Skicka en kommentar

<< Home