Modegrisen

tisdag, september 26, 2006

Nytt liv, nya vanor

Jag startade dagen med en hälsosam frukost på Fresh and wild i Notting Hill. Dags för nya tag. Mer powerwalking och mindre färgglada drinkar ska bli mitt motto. Jag åt organisk, vegetarisk blandtallrik och drack smoothie gjord på mango, apelsin, banan och äpple. Syndigt sunt nästan, hihi.

Dagens outfit: Mina favoritglajer från Gnocci och ett orange byxdress i manchester från second hand. Allra helst skulle jag vilja ha ett par moderiktiga träskor till. Jag fick tips om de här snygga måste-ha-skorna av en designer här nere som jag beundrar mycket.
Vilken härlig solig dag!

Jag har blivit utmanad av Jessimode. Här är mina svar.

Vilken/vilket sort skulle du vara om du var en/ett...

... djur: kameleont. För att smälta in i många olika miljöer.
... frukt: mandarin. En söt frukt som man aldrig kan få nog av. Men ändå syrlig ibland och lite knepig att komma inpå skinnet.
... träd: ek. De kan bli jättestora och leva i många hundra år. Så har de fina blad och ekollon är så vackra att göra smycken av.
... godis: en lyxig choklad i glittrigt omslag.
... blomma: förgätmigej. För att aldrig bli bortglömd!


Min dröm är att utmana Hotspot. Jag tycker att det är så häftigt att hon är hemlig. Jag kan ibland önska att jag vore mer anonym. Det kan kännas lite läskigt ibland att hänga ut alla personliga tankar om livet och mode på nätet när alla vet vem jag är.
Hoppas hon nappar.

Ciao!

12 Comments:

  • At 1:00 fm, Anonymous Anonym said…

    Gud vad kul att du är i London, min favorit stad! Har en massa bra shopping,resturang tips + mycket mycket mycket mer om du behöver lite råd och tips. Älskar din blogg och har läst vartenda inlägg, typ =P. Ha det bra, så kanske vi ses i London.
    // Fanny

     
  • At 9:42 fm, Anonymous Anonym said…

    Jag tycker att det är häftigt att du vågar vara så officiell, själv är jag ju en fegis, he he! Lite besviken på utmaningen, hoppades ju på att det skulle handla om mode, eller åtminstone skönhet ;) Men jag ska försöka hinna svara iallafall även om blommor och bin inte är min starka sida....

     
  • At 3:22 em, Blogger Unknown said…

    Det gläder mig att du övergått till en sundare typ av färgglada drinkar! Snart har du drömjobbet i din hand också, det tror jag stenhårt!

    Du kanske skulle överväga att starta en parallell blogg på engelska så ökar du dina chanser att få jobba mer internationellt?

     
  • At 4:52 em, Blogger Modegrisen said…

    Fanny: Ja, det vore roligt att ses i London. Jag ska hålla utkik efter dig.

    Hotspot: Hurra, vad spännande. För mig är mode del av allt i livet. Blommor, bin, godissorter... Kanske kan du också känna det?!

    Åsa: Tack för alla fina råd du ger. Du är nästan min personliga coach, kan jag känna ibland.

    Vi ses!
    Ciao!

     
  • At 10:15 em, Blogger Unknown said…

    Varsågod! Det är ett sant nöje att följa dina öden och äventyr!

     
  • At 6:39 em, Anonymous Anonym said…

    Modegrisen - du är bara för gullig! :) Bra att du börjat leva sundare! ;)
    // Jossan

     
  • At 4:08 em, Anonymous Anonym said…

    Sjukt rolig sida! Har du vägarna förbi DC, give me a call...haha

     
  • At 10:18 em, Anonymous Anonym said…

    Jag måste bara berätta att min 1-åriga lillebror älskar din blogg och varje gång han ser en data säger han grisen, lilla grisen och vill att jag ska ta upp bilder på dig! Han är helt besatt, han avgudar dig! Så blogga mera, lilla Zeth är ett stort fan.

     
  • At 5:02 em, Anonymous Anonym said…

    Grisen var är du? Du har väl inte blivit överkörd i den hektiska londontrafiken?

     
  • At 8:51 em, Anonymous Anonym said…

    Titta vad jag hitta på en lekplats! http://frappy.dk/wp-content/2006/10/modegris.jpg
    Hoppas du har det fint i London! :)

     
  • At 6:12 em, Anonymous Anonym said…

    men hallllåååå kom tillbakaaaa!!!!

     
  • At 11:23 fm, Blogger Modegrisen said…

    Jossan: En sund kost är så mycket bättre än en dålig, men oj så svår att hålla sig till, hihi.

    Anonym: Jag ska hälsa på din blogg snart. Det verkar spånnande.

    Brynja: Å, jag har alltid velat åka till USA. Jag lovar att höra av mig om jag gör det!

    Sanna: Hälsa Seth. Han verkar vara en fin människa.

    marie och vajlan: Nu är jag här igen!

    Arthur: Oj, vilken fin gris. En sån skulle man ha haft i sin lekpark.

    Vi ses!

     

Skicka en kommentar

<< Home