Modegrisen

onsdag, september 20, 2006

Skoshopping för höga vrister

Jag såg i en kommentar att jag blivit utmanad att visa mina skor. Tyvärr kunde jag inte öppna länken och jag har heller inte så mycket att skryta med sedan flytten till London. De flesta är kvar hemma i garderoben.
Men i sann fashion-anda gav mig ut på stan för att råda bot på problemet.

Som jag tidigare nämnt har jag ofta problem att hitta sköna skor, eftersom jag har så höga vader. Ballerinor skaver ofta, för att inte tala om träskor som varit så trendigt genom åren. Usch, det är verkligen inte roligt att tänka på.

Ni kan förstå att jag blev överlycklig när jag hittade de här skönheterna! Jag är en helt ny person. Att klippetikloppa på väg mot jobben är bättre än att hasa sig fram, eller hur!?

Nästan alla Londons skoaffärer har heeeelt fantastiska soffor och fåtöljer att vila fötterna i efter för många timmar på stan. Den här dagen inledde jag dessutom med en powerwalk för att kolla in omgivningarna lite. Jag går så lätt vilse och har funderat på att börja använda mig av tricket att knyta fast änden på ett garnnystan hemma och sedan ta med mig resten på promenaden.

Vi får se.

Ciao!

5 Comments:

  • At 12:52 fm, Anonymous Anonym said…

    Det måste jag faktiskt hålla med om att det var najs i London. Emma kollade på kläder och jag satt ner och vilade :) Dock inget sådant på Accesorize. Men vissa hade en killhörna som jag besökte istället!

     
  • At 2:54 fm, Anonymous Anonym said…

    Modegrisen du är bara för skön. Du kickar asset av alla andra modebloggare! Sån stil du har.

     
  • At 11:26 fm, Blogger Blygisens betraktelser said…

    A, Modegrisen!
    Så roligt att läsa att du helt sonika flyttade till London!

    Många varma kramar, sötnosen!

    PS. Sköna soffor har även Dior i Paris! hehe...Puss!

     
  • At 1:36 em, Blogger JULIEK said…

    Du kler virkelig rosa : )

     
  • At 1:23 em, Anonymous Anonym said…

    dricka starbucks och se snygg ut. du verkar vara en tuff gris du!

     

Skicka en kommentar

<< Home