Modegrisen

fredag, september 22, 2006

Fredag och modelatte

Det är som alla vet modevecka i London. Jag har mest fått drömma mig bort till visningar och kollektioner. Jag känner inte så många här än, så personliga inbjudningar får jag se mig om efter i stjärnorna.
Men detta har inte hindrat mig från att gå loss på shoppingen, hihi. Planen var väl egentligen att plånboken skulle bli tjockare här av ett nytt jobb. Istället har den blivit så tunn så tunn. Ojojoj.
Det senaste fyndet kommer i allfall från H&M. En oemotståndlig stickad klänning, exotisk och semestrig. Tillsammans med handväskan ser jag nästan lite solbränd ut.

Starbucks finns inte i Sverige. Jag har lagt det på pluslistan för det nya landet. Deras latte är mustig och exklusiv, men jag ber om en extra espressoshot för att den milda smaken ska fräsas upp lite.

Annars går det sistådär med jobbsökandet. Igår när jag satt och läste ett modemagasin kom en av de som jobbar på Starbucks fram och frågade om jag kunde tänka mig att arbeta där. Tydligen ingår gratis latte i valfri mängd i lönen och just den biten lockade mig lite. Men sen kom jag på att väninnan nog skulle strypa mig om jag tog jobbet. Jag kan höra hennes röst i mitt huvud:

Modegrisen! Jobba på kafé kan du göra i Sverige! Du är i London för att söka karriär och lycka.

Hon har så rätt. Jag är här för att förverkliga mina drömmar.

Vi ses!

5 Comments:

  • At 8:48 em, Anonymous Anonym said…

    Starbucks! Starbucks! Starbucks for president! Var på Espresso House idag och försökte beställa en Grand Frappe Banana Caramel.. blev en Caffé Mocca.

     
  • At 12:25 fm, Blogger Vidde said…

    Coolt! Blir man erbjuden jobb när man bara sitter och fikar i ängland? Vad orättvist... =)

     
  • At 12:50 em, Anonymous Anonym said…

    Snygg plånbok ;)

     
  • At 1:30 em, Anonymous Anonym said…

    Du som är så modemedveten...titta in på JAM och kommentera inlägget om manlighet och mode ;-)

     
  • At 9:50 em, Blogger Espen Nersveen said…

    Love your blog, let me know if you´re in Oslo and wanna do a fashionshoot. You look great.

    http://heiaespen.blogspot.com
    http://www.heiaespen.com

     

Skicka en kommentar

<< Home