Modegrisen

måndag, september 18, 2006

I am a Londoner

Har ägnat helgen åt att landa... och att shoppa, hihi. Men nu är det måndag och jag har jagat jobb och lägenhet hela dagen.

Staden är mycket större än jag är van vid, så jag har virrat bort mig flera gånger. Men när jag känner mig håglös och ensam, köper jag en latte och tänker att allt kommer att gå bra.



Det mesta är faktiskt annorlunda, både på ett bra och ett dåligt sätt. Idag såg jag en taxi i en härligt fräsch, rosa nyans, underbart! Men människor är ganska dåliga på att plocka upp hundbajs från gatan, och smogen har redan fått blemor att träda fram i mitt ansikte.

Dagens outfit: Min nyinhandlade jättehalsduk i kashmir, det har snålblåst hela dagen.

Vi ses!
Ciao!

9 Comments:

  • At 11:11 em, Blogger Veronika said…

    Åh, vad glad jag blir att få lite nyheter från London. You go Modegrisen!

     
  • At 10:45 fm, Anonymous Anonym said…

    Hurra, London får en söt modegris-invånare! Jag tycker det är en utmärkt idé att flytta till den sköna stora staden London. Lycka till med jobb och någonstans att bo! Puss och kram!

     
  • At 12:34 em, Anonymous Anonym said…

    Smogen är inte rolig. Satsa på en dyr och skön kräm. Roligt att höra hur det går för dig som Londoner.

     
  • At 1:05 em, Anonymous Anonym said…

    Åhå! Jag missa ditt förra inlägg så blev lite chockad över att du gett dig av. Jag älskar London! :D Lycka till och kom inte hem igen såvida du inte verkligen känner att du gjort allt!

     
  • At 7:24 em, Anonymous Anonym said…

    Äntligen lite rapport från London! Ta det bara lugnt, känn dig fram och ”markera revir” som du kan känna dig trygg på och SEN ger du järnet med att kontakta företag.

    Tips: sök upp företag du gillar, be att få komma och ställa lite frågor om företaget därför att du är så himla intresserad av branschen. Tänk att det är DU som väljer, att det gäller att hitta rätt person. När du träffar rätt person kommer jobbkemi att uppstå!

    Lycka Till!

     
  • At 7:50 em, Blogger Glamourbibliotekaren said…

    Grisen! Hvis du lengter til Berlin etter en stund i London, kan jeg anbefale denne: http://www.teddy-tour-berlin.de/zwischenenglish.htm - det er kanskje flest bjørner der, men jeg er helt sikker på at griser er velkomne også.

     
  • At 11:38 em, Blogger Modegrisen said…

    Tack för alla fina tips och stöttande ord. Internet har krånglat lite här nere, men snart är jag tillbaka.

    Vi ses!

     
  • At 7:14 em, Blogger Unknown said…

    SÄch, lite hundpoop motiverar bara till mer och effektivare tarmsköljning. F.ö. är det stora bajshögar på Kungstensgatan också.

     
  • At 10:38 em, Anonymous Anonym said…

    "Smogen har redan fått blommor" läste jag. Tihi.

     

Skicka en kommentar

<< Home