Modegrisen

tisdag, september 12, 2006

Tvättstugeglamour

Finns det något tråkigare än att tvätta? Usch, jag brukar klä mig extra snyggt för att muntra upp mig själv, men tiden går ändå så långsamt. Jag brukar tänka på allt jag ska köpa när jag sålt min bok till ett stort förlag, eller fått anställning som modefotograf på ett ansett modemagasin.

Tvätta är en sån där sak man gör fast man inte pratar om det. Liksom man inte pratar om att man har en falsk hårfärg. Eller att banta på dagen och smaska glass på kvällen, Eller att rösta. När jag växte upp var det förbjudet att prata politik vid matbordet. Rösta måste man, bara man inte sa på vad. Jag tyckte alltid att det var lite underligt.

I år ska jag rösta på F! Många frågar mig vilket kön jag har och då svarar jag alltid att det inte är relevant. Men feminist är jag alla veckans dagar.



Dagens outfit: En himmelsblå klänning från H&M, ovanpå den ett praktiskt och sött förkläde som jag fyndat second hand. I öronen har jag pärlor jag fick av en kär vän en gång. Även fast de glittrar har de störst värde för mitt hjärta.

Vi ses!

10 Comments:

  • At 6:44 em, Anonymous Anonym said…

    Garanterat snyggast i tvättstugan! :)

     
  • At 7:17 em, Blogger JULIEK said…

    Næææ så gullig du er.........søtaste grisen : )

     
  • At 8:34 em, Anonymous Anonym said…

    Åh grisen, vilken perfect match med örhängerna! Varför inte ta med ett lyxigt glossigt modemagasin att läsa medans maskinerna tvättar?! Och en latte... Hmm

     
  • At 12:53 fm, Blogger Lina said…

    fint linnea-förkläde. ett sånt vill jag också ha.

     
  • At 1:05 em, Blogger Blancaflor said…

    Ah, Grisen du vet hur man förgyller vardagen.

     
  • At 1:17 em, Anonymous Anonym said…

    I know the feeling! Inge kul alls att hålla på med tvätten och städning - man är verkligen oglamorös i det läget.
    //V

     
  • At 2:36 em, Anonymous Anonym said…

    Supersött!

     
  • At 8:22 em, Anonymous Anonym said…

    Du hade ingen bild man kunde använda för att länka med så jag tog mig friheten att göra en egen. Kolla under länkarna på min sida! :)

     
  • At 10:03 em, Anonymous Anonym said…

    Heja, Heja! Rösta på F!

     
  • At 9:58 em, Anonymous Anonym said…

    Du blir bara bättre och bättre... feminist och allt! :D

     

Skicka en kommentar

<< Home