Modegrisen

torsdag, september 14, 2006

Bot mot fnasig hy

Iklädd en nästan pinsamt otrendig manchesteroverall, lämnar jag nu landet. Om inte berget kommer till Muhammed ni vet...Jag åker till London för att hitta jobb. Urpingen har en syster som jag kan bo hos ett tag, tills jag hittat nåt eget.
Lyckan och jag har inte kilat stadigt här i Sverige på sistone, om man säger så. Och med tanke på att jag talar många språk flytande, borde det inte vara en omöjlighet att få in en fot.

Det finns inget som torkar ut huden mer än en flygresa, så jag har fösökte täcka varje hudbit av kroppen. Därför är jag så varmt och omodernt klädd. (Har ju inte hunnit gå loss på årets vinterkollektioner än).



Det bilden inte visar är den tunna hinna av babyolja som jag smort in mig med. Min hy är extremt känslig och jag kan ju inte börja mitt nya liv som en hudflaga.

London, här kommer jag! Sushi på rullband, engelska taxibilar, folk med samma hudtyp som jag! Hurra!

Ciao!

11 Comments:

  • At 9:51 em, Anonymous Anonym said…

    Ha det så trevligt!
    Puss och kram!

     
  • At 11:26 em, Anonymous Anonym said…

    Du är snygg i allt ("en skönhet klär i allt" sägs det ju)! Ha det toppen!

     
  • At 11:46 em, Anonymous Anonym said…

    Ha så kul, London är underbart! Jag älskar din roliga blogg, läser den mycket ofta :)

    Kramar.

     
  • At 12:46 fm, Blogger hanna said…

    Ser fram emot piggiepics från Picadilly!

     
  • At 1:59 em, Anonymous Anonym said…

    Underbart att våga resa iväg till ett annat land för att testa sina vingar och söka lyckan. Jag önskar dig lycka till.
    //V

     
  • At 2:29 em, Anonymous Anonym said…

    Ha det så bra! Snälla gullegrisen, fortsätt och blogga så mycket du hinner. Lycka till! Trevlig resa! Puss och kram från mig.

     
  • At 4:44 em, Blogger Glamourbibliotekaren said…

    God reise, lille gris! Du må oppdatere oss på hva som skjer i London!

     
  • At 4:47 em, Anonymous Anonym said…

    Du kommer väl fortsätta blogga från London hoppas jag!

     
  • At 12:39 em, Anonymous Anonym said…

    Hur går det i London? Jag tror att de gillar starka personligheter där, så du har goda chanser att komma in på någon het moderedaktion!

    Just Do It! Fashion-pig goes to London – who could resist your charm?

     
  • At 2:27 em, Anonymous Anonym said…

    Du är utmanad:

    http://stilic.blogg.se/150906181510_utmaning__visa_dina_skor.html

     
  • At 1:46 em, Anonymous Anonym said…

    Lycka till i London. Ser fram emot att läsa fler underbara inlägg så du får inte sluta blogga nu!

     

Skicka en kommentar

<< Home