Modegrisen

måndag, september 04, 2006

Poesi ur mitt innersta

Jag har kommit igång med poesin igen. Har skrivit hela natten och hela dagen hittills. Härligt.

Ur mitt innersta

Mitt hjärta är inte kallt
men kanske aningen halt
Ena halvan är min
och den andra är din
Därför kan jag inte förstå
hur det utan dig ska fortsätta slå

Små humlor som äter sig mätta i solens sken
När jag snuddar din arm är den len
Och en ven
i mitt ben
bultar och bultar och bultar för dig

Kanske har tiden varit för lång
sedan jag senast hörde kärlekens sång
Kanske är jag rädd att bli sårad
eller sol-och-vårad

Jag vet inte
jag har inte svaret på frågan
men inuti finns lågan
som brinner av längtan efter dig
och att du ska vilja vara med mig



Dagens outfit: En rosa handstickad myspyströja som jag köpte i somras och som väntat på hösten. Till den en scarf (fortfarande ser jag förfärlig ut i pannan) med ett tokroligt mönster från Gnoccis kollektion Succé 2002. Halsbandet är från en marknad i Beirut.
Och så den mest självklara accessoaren av dem alla: Latten! hihi.


Vi ses!

7 Comments:

  • At 6:53 em, Blogger JULIEK said…

    ...men så utrolig vacker du var der du satt i din snygga trøja och lekre scarf. Vist måste vel någon finnas for dig der ute. Så duktig du er også på at dikta. Du e virkelig en liten gulle gris du : )

     
  • At 11:40 em, Blogger Unknown said…

    Men modegrisen, du är ju skitsnygg idag! Gillar scarfen!

     
  • At 9:49 fm, Anonymous Anonym said…

    Va fint du skriver, lilla gris, både handstilen och dikten! Och scarfen var precis pricken över i! Mycket poetisk, den med. Akta bara så att du inte överanstränger dina små ögon med alla skriverier!

     
  • At 12:21 em, Blogger Blancaflor said…

    Vilket djup du har inom dig. Jag som trodde att du var ytlig och bara brydde dig om utsidan.

     
  • At 5:59 em, Anonymous Anonym said…

    Stakarn, hoppas såret läker snart så man för se dina urgulliga öron!
    Men scarfen är ju förstäss också shnygg!

     
  • At 6:19 em, Anonymous Anonym said…

    Ååå så fin! Og søt! Heia modegrisen!!! Og heia Beirut, forresten!

     
  • At 7:33 em, Anonymous Anonym said…

    tårarna sprutar och jag förundras över din pulserande poetiska grisådra!

     

Skicka en kommentar

<< Home