Modegrisen

torsdag, september 07, 2006

Krossad spargris och lyckoshopping



Jag har varit lite nere i några dagar. Regn och rusk och kalla kvällar gör inte direkt susen för humöret.

Men det gör däremot shopping!
Kolla in min nya kappa! Fräsch färg, fantastisk kvalité och jag håller värmen i ur och skur. Jag var tvungen att knäppa upp några steg på powerwalken imorse, men när jag satte med mig en takeawaylatte nere vid piren för att titta på horisonten, var det nästan samma känsla som i somras.

Jag har skickat in en bild av mitt nya shoppingfynd till Ytligheter. Jag hoppas verkligen att jag kommer med, folk skickar verkligen in snygga saker till den tävlingen. Eller det är nog ingen tävling förresten.

Idag framför tv:n kom jag på att jag verkligen beundrar alla de som ställer upp i Idol. De är såååå duktiga. Jag var nära att gå dit förra året, men nu när jag nästan läst klart Självkänsla nu, har jag förstått att jag var på väg dit av helt fel skäl.



Men nästa år kanske jag kan sjunga upp för min egen skull.

Ciao!

6 Comments:

  • At 3:16 em, Blogger Glamourbibliotekaren said…

    Kjempefin jakke, Modegrisen! Ikke bli deppa over regn og høst - tenk så fint det er å sitte inne om kveldene med en god bok og en stor kopp te, og litt klassisk musikk på radioen... Høsten er fin!

     
  • At 7:01 em, Anonymous Anonym said…

    Grattis Modegrisen! Du kom med i Ytligheter - o vem skulle kunna motstå dig o din fina kappa? ;)

     
  • At 11:35 em, Anonymous Anonym said…

    Modegrisen - du är gulligast! :)

     
  • At 11:38 fm, Anonymous Anonym said…

    Jag har en charmig, bedårande söt, vit och lurvig nallebjörn som undrar vart han ska skicka kärleksbreven! (?)

     
  • At 1:49 em, Anonymous Anonym said…

    Hej modegrisen! Har du blivit tappad någongång för några år sedan?

     
  • At 3:51 em, Blogger Modegrisen said…

    Glamourbiblotekarien: Jag ska tänka på dina fina ord. Mys med en god bok är faktiskt ljuvligt.

    Anonym: Tack! Jag är så glad. Och jag håller med dig, vem kan motstå en sådan kappa? Inte jag i alla fall, hihi. Men kanske den som såg prislappen...

    Jossan: Tack, du är också gullig!

    Irmeli: Alla kan maila mig om vad som helst på modegrisen@hotmail.com. Hälsa det till din vän.

    Anonym: Jag har känt mig tappad bakom en vagn en och annan gång, men på riktigt borttappad har jag aldrig blivit. Varför undrar du?

    Tack för att ni kommenterar så fint.
    VI ses!

     

Skicka en kommentar

<< Home