Modegrisen

torsdag, augusti 03, 2006

Mitt badrum


Jag har tyvärr inget badkar men en varm dusch är också härlig och fräsch.

För oss som är lite känsliga i huden rekommenderar jag verkligen ett par specialvantar att massera kroppen med. Tekniken är viktig, gör stora cirkelformade rörelser. Så får du snabbt en näringsrik scrubb efter många soliga dagar på stranden.
Ett tips är också att du väljer en färg du verkligen tycker om, så blir duschen mer fantasifull och underhållande.
Eftersom det kan vara skadligt att alltför ofta utsätta hårbotten för fukt, bör du bära duschmössa ibland. Även när du väljer ut en sån är det viktigt att du hittar en färg som du trivs i.

Jag brukar också köpa hem färgglada produkter, för att överraska mig själv och för att ge badrummet en färgklick. Här ett urgulligt hjärta med välgörande olja från hälsokostbutiken.


Vi ses!
Ciao!

7 Comments:

  • At 9:28 em, Blogger Blygisens betraktelser said…

    Min syster ÄLSKAR dig! Hon brukar ringa och läsa upp din blogg för mig! Hon sjunger teatraliskt och dramatiskt, allt för att jag skall förstå. ( som om jag itne själv läser här, men det vet hon inte om)

     
  • At 9:50 em, Blogger JULIEK said…

    men kjæra nån...hur søt går det ann å bli!!! Du er jo bare best lilla grisen.

     
  • At 10:15 em, Anonymous Anonym said…

    Hallå"grisen",allt väl? Ska tänka på dina tips när jag duschar nästa gång..om en månad eller så..ciaoo Bella!!

     
  • At 12:09 fm, Anonymous Anonym said…

    Antar att den gröna flaskan på ena bilden kommer från Matrix Curl.life serie. Är det något du kan rekomendera? Jag har provat KMS shampoo och balsam för lockigt hår men tycker att det gör håret så torrt.

     
  • At 5:20 em, Blogger Baba said…

    Det var väl det jag visste - att modegrisar är renliga små varelser! Vad jag inte visste var att du har stil ända in i badrummet, men det borde jag ha kunnat räkna ut :)

     
  • At 12:02 em, Blogger Modegrisen said…

    Blygisen: Vad roligt! Jag är säker på att din syster är en väldigt älskvärd person, och du också.

    Julie: Heja Norge!

    Anna: Det kan vara nyttigt för kroppens naturliga fettlager att vila från dusch. Det har vi sett på Robinson.

    Johanna ö: Jag ska börja rota bland böckerna bums!

    Nettan: Vilken vass blick du har! Ja, jag har Matrix curl life på duschhyllan och den är heeeelt underbar. Gärna i kombination med spray-gelen i samma märke.

    Baba: Det går inte att fuska med stil. Badrummet är annars ett ställe som alldeles för många struntar i att bry sig om.

    Vi ses!
    Ciao!

     
  • At 6:39 em, Anonymous Anonym said…

    Vad anväder du för hårborttagningsmedel? Eller låter du borsten vara kvar? Du ser så slät och fin ut i svålen så någon produkt gissar jag att du använder.

     

Skicka en kommentar

<< Home