Modegrisen

söndag, augusti 06, 2006

Böckerna i mitt liv

Här kommer svaren på utmaningen från Bokhora.



1) En bok som förändrade ditt liv?
Vegansk näringslära på vetenskaplig grund av Björn Pettersson. Den fick mig att förstå mitt ursprung.

2) En bok du läst mer än en gång?
Hur man går ner i vikt med sex av Richard Smith

3) En bok du skulle vilja ha med på en öde ö?
Yoga. För att hålla kroppen och själen i trim.

4) En bok som fick dig att skratta?
Brev till samhället av Eric Ericson. Sjukt rolig.

5) En bok som fick dig att gråta?
Från kött till chark slakt med styckning Titeln talar för sig själv.

6) En bok du önskar hade skrivits?
Tankar om mode och skönhet av mig, Modegrisen.

7) En bok som inte borde skrivits?
Ebbas stil av Ebba von Sydow. Förlåt Ebba, du är en stor inspiration och modeikon, men din bok var riktigt kass.

8) En bok du just nu läser?
Hejbaberiba av Gunnar A Hellström. En liten guldklimp som får mig att känna mig avslappnad och fräsch.

9) En bok du tänkt läsa?
Den nakna sanningen av Linda Rosing. Jag vill också starta ett parti!

10) Skicka vidare till fem andra bloggare:
Karolina Lassbo
Legally Blonde
Goesta
SANDRA
Ytligheter

Ciao!

5 Comments:

  • At 10:45 fm, Anonymous Anonym said…

    Såna där tofflor har min lilla älskling. Man kan rulla upp kanten, va? Då ser dom ut som såna där skor som Robin Hood har. Coolt.

     
  • At 11:47 fm, Blogger H said…

    sjukt söt blogg. läste precis en bok som heter suggestioner av marie darrieussecq. handlar om en tjej som blir en sugga för att folk behandlar henne som ett svin.. nåt för dig kanske?

     
  • At 7:10 em, Blogger Eric Goesta Rosén said…

    Nu har jag svarat.

     
  • At 5:59 em, Anonymous Anonym said…

    Har du läst Boken om yoga?
    Den är nog bättre för de flesta som vill lära sig yoga.

     
  • At 12:56 em, Anonymous Anonym said…

    älskar din blogg modegrisen!

     

Skicka en kommentar

<< Home