Modegrisen

torsdag, juni 15, 2006

Vidskepelse


Jag försöker koppla av med en god bok, men det går inte så bra. Är nervös inför matchen ikväll och eftersom jag är vidskeplig har jag laddat upp ordentligt. Jag var alldeles för nonchalant sist och då blev det som vi alla vet, inga mål.
Jag har inte duschat sedan jag såg Mexico göra tre mål mot Iran. Jag tror liksom vissa spirituella rörelser, att dina erfarenheter försvinner om du tvättar din kropp. Så genom att undvika duschen har jag nu samlat VM:s hittills gjorda mål och tänkte projicera dem på Zlatan ikväll.
Jag skippar Sverigetröjan ikväll och bär istället en tubklänning från Armani, som jag köpte i Beirut på en av mina resor. Doftar ljuvligt tack vare en touch av Shiseidos edt unisex.













Sen bär jag en lyckotiara med tillhörande armband och halsband, givet mig av en mycket kär vän. På armen Apotekets armband mot åksjuka. Alla nerver ger mig yrsel.











Buddhan också vid min sida som alltid, tillsammans med mina sydafrikanska lyckostenar.

Zlatan! I love you! Heja Sverige!

Ciao!

10 Comments:

  • At 7:17 em, Blogger SixesAndSevens said…

    Ja, nu kan ju inget gå fel!

     
  • At 7:58 em, Anonymous Anonym said…

    Tur att du kunde lösa illamåendet med åksjukearmbandet. Tror också att ingenting kan gå fel..

     
  • At 8:48 em, Anonymous Anonym said…

    Jag bara ääääälskar att läsa om allt du har för dig och få ta del av dina fiffiga modetips.
    I love you grisen

     
  • At 9:16 em, Blogger Baba said…

    Jag behöver minst två åksjukearmband och en ögonbindel inför matchen...

     
  • At 12:59 em, Anonymous Anonym said…

    Och hur jävla bra var Zlatan egentligen?!!! Han gick och tog sig i skrevet hela tiden. Hejja Albäck! Han levererade i alla fall.
    /Rickard the chef

     
  • At 1:46 em, Anonymous Anonym said…

    Tenk så suverent at Sverige vant. Hurra!!!! Jag ropade meg hes i sofaen. Alle dine forberedelser hjalp nok grisen. I år blir det guld til Sverige. Heidi

     
  • At 2:28 em, Blogger Blancaflor said…

    Underbar blogg! Hihihi!

     
  • At 2:30 em, Anonymous Anonym said…

    Rickard the chef hörru... Zlatan är bättre än vad han var, men har man en skada så har man. vad ska han göra? ska han skada sig ännu mer bara för en match mot paraguay? man sparar honom till det som kommer ist. dessutom så är Allbäck inte någon ängel. han gör så många tabbar att jag som är värsta fotbollsfantasten vill porta sverigematcher från mitt hem! vi vill se Kim från starten, alltid! och hurra för Freddie.

     
  • At 2:47 em, Blogger Modegrisen said…

    "Det är nu jag älskar dig mest..." sa alltid mamma Modegris till mig, när jag gjort något dumt. "för det är nu du förtjänar det minst." Då, i puberteten, blev jag mest ännu mer pubertal av hennes ord och nog bär de en touch av klyscha, men de stämmer.
    All människor har svackor och behöver peppas att må bra.
    Av egen erfarenhet VET jag hur mycket energi det tar att utsättas för andras negativa tankar om ens person. Och oavsett om det handlar om rasism, avundsjuka eller fotboll bör man beakta sin litenhet i världen innan man ger sig på andra.
    Jag tyckte att Zlatan förtjänade att älskas FETT mycket igår. Därför skrev jag det på min blogg.
    Kanske vinner vi VM.
    Ciao!

     
  • At 2:51 em, Blogger Modegrisen said…

    Herregud! Jag börjar bli som min mamma. Hihi.

    Vi ses!

     

Skicka en kommentar

<< Home