Modegrisen

tisdag, juni 06, 2006

Svenska flaggans dag


jag har fått brev. Av någon som inte tycker att jag borde leva. Som hellre ser mig som blodpudding i köttdisken på Konsum. Som störs av min ovilja att definiera mitt kön och min läggning. Som kallar mig böggris och ber mig dra tillbaka till det land jag kommit från.

Varför?
För att jag ser annorlunda ut. För att jag tagit mig den oförskämda friheten att uttrycka min åsikt på en blogg.

Av samma anledning kommer jag inte låta mig hindras från att fortsätta skriva om mode.

Jag har hållit mig inomhus många dagar nu.
Legat sömnlös mången natt.
Funderat på vad jag gjort för fel.

Jag har så många fina läsare i cyberrymden. För er skull kommer jag tillbaka nu. Men allra mest för min egen.
Och för att alla nazister, rasister och övriga mongon ska haja att det krävs betydligt mer än några klena hot för att tysta en modegris.

Kul att vara här igen.

Ciao!

20 Comments:

  • At 12:19 em, Anonymous Anonym said…

    Jag började just undra var du hade tagit vägen. Kul att du är tillbaka :) Och nej, sådana typer ska man inte lyssna på!

     
  • At 12:53 em, Anonymous Anonym said…

    Ner med elaka, trångsynta människor och fram för modiga grisar som du! Du är helt underbar Modegrisen, blev alldeles förälskad från första dagen på din blogg! Blogga på du bara om livets väsentligheter, högt som lågt, mode som livets mening. Du är och förblir varje morgons ljuspunkt!

    Stor kram från EmmyJane

     
  • At 1:17 em, Blogger Modegrisen said…

    Tack för snälla ord kompisar! Blev genast sugen på lite powerwalking, vilket är bra eftersom jag börjat känna hur kläderna krymt lite efter för många hösäckdagar i soffan. Vi ses!

     
  • At 1:46 em, Anonymous Anonym said…

    Skönt att du är tillbaka! Har saknat dej! Stå på dej!
    Kraam

     
  • At 1:46 em, Anonymous Anonym said…

    Grisen! Du vet att jag alltid backar upp dig. Kommer till stan ikväll. Ser fram emot häng. Kanske på torsdag-fredag-lördag? Kram från Kaninen.

     
  • At 3:07 em, Anonymous Anonym said…

    Världens bästa modegris ska inte ta åt sig av mindre begåvade släktingar. (Nassar, vill säga...)

    Förresten tyckte jag att jag såg ett par syskon till dig på Naturapoteket?

     
  • At 3:45 em, Blogger Glamourbibliotekaren said…

    Stå på Modegrisen! Don't let them bring you down! Gratulerer med dagen!

     
  • At 3:57 em, Anonymous Anonym said…

    Jag har saknat dig grisen! Underbart att se att du äntligen är tillbaka på bloggen trots uppenbart störda männsikor där ute med åsikter som ingen borde ha.

     
  • At 5:30 em, Anonymous Anonym said…

    Fint att du är tillbaka :)

     
  • At 5:54 em, Anonymous Anonym said…

    Bry dig inte om nassar som säger dumma saker. Vi tycker om dig och har saknat dig!

     
  • At 7:42 em, Anonymous Anonym said…

    Ååå vilken tur att du inte låter dig nedslås ... Jag har saknat dig... Skönt att se att du är tillbaka på banan!!!

     
  • At 7:48 em, Anonymous Anonym said…

    eleVälkommen tillbaka, har saknat dig mucho... :O)

     
  • At 9:50 em, Anonymous Anonym said…

    Næ men stakkar grisen. Vi er jo så mange som bare elsker deg, så hør på oss istellet. Har savnet deg kjempemye denne uka, så du må bare fortsette med bloggen din, blir så glad når jeg leser den. Grattis med nasjonaldagen også. Kram fra Heidi i Norge

     
  • At 10:25 em, Blogger zanza67 said…

    strunta i såna där tråkiga mess o lev o njut av livet som bara du modegrisen kan göra...

     
  • At 11:47 fm, Anonymous Anonym said…

    Men VAD är det för idiot som skriver hatbrev till en Modegris-bloggare? Det puckot kan bara vara dum i huvudet och avundsjuk. Sådana skall man inte lyssna på. Världen blir bättre för att du skriver din blogg. Jag blir glad varje gång jag ser att du har bloggat något nytt. Sluta aldrig! Skriv mycket!

    Många kramar och pussar från mig

     
  • At 12:09 em, Blogger Modegrisen said…

    Jag känner mig stärkt av era ord! Tack fina ni för att ni finns. Ni förtjänar många latte i solskenet!
    Ciao!

     
  • At 1:33 em, Anonymous Anonym said…

    määäh, puckon, att de t o m bryr sig om modegrisbloggar, du som bara är söt o rolig, vad är det för farligt med det??? gosh. illa nog med att de lusar ner gatorna på stan igår tycker jag som inte vågade gå o motdemonstrera av rädsla för däng. hursomhelst, din blogg är ljuvlig!

     
  • At 3:45 em, Blogger K said…

    go grisen go grisen! you're a hero not a zero! you're the best, fuck the rest! go grisen go grisen!

    vad fan, människor (eller låt och säga folk) är bara dumma i huvudet. gör din grej och skit i resten. och vi ÄR många som bara ÄLSKAR din blogg!

     
  • At 10:37 fm, Anonymous Anonym said…

    Om jag inte var så buddhistisk skulle jag säga att de som skriver sånt behöver få sina näsborrar losslitna och armbågar krossade. Modegrisen rockar!

     
  • At 10:42 fm, Anonymous Anonym said…

    jaa nazister och rasister ska man inte lyssna på men mongon.. förstår inte varför du har nåt emot dem?

     

Skicka en kommentar

<< Home