Modegrisen

tisdag, maj 23, 2006

Hemma igen



Blickar ut över takåsarna och funderar på om vädret och temperaturen är för ruggig för en powerwalk. Provar de nya örhängena från shoppingresan och ringer de vänner jag försummat. Förlåt fina läsare, min resa har gått ut över er också! Ska skärpa mig, mode är en färskvara.
På radion pratar de om hundar och jag funderar på att skaffa mig en. När jag powerwalkade med en vänninna härom dagen, föreslog hon chihuahua.


Alla som är i ropet har en sån. Den är vänlig och liten och går att sätta sig på om man tröttnar på den.
Nej då, riktigt så sa hon inte, men lite grann kändes det. Hon ser sin hund som en sak, klär ut den och objektifierar den. På samma sätt har jag själv känt mig objektifierad många gånger och det är aldrig kul. Trenden att behandla sina medvarelser på detta sätt är stuprätt på väg utför.
Jag har tittat på några fina schäfrar i närförort. Funderar även på pudeln, den sägs ju vara den intelligentaste av alla hundar.




Även fast jag tror att en chihuahua skulle hålla jämnare takt med mig i skogen. Hm, svårt.





Skönt att vara hemma igen i allafall!

Ciao!

9 Comments:

  • At 4:39 em, Anonymous Anonym said…

    Åååå va glad jag er for at du er hemma igjen. Har saknat dig. Kram

     
  • At 5:17 em, Blogger Kerstin said…

    Varör inte en liten trendig minigris?? Eller är det ute med minigrisar...? Måste kolla i Vecko Revyn...

    Kram Emma

     
  • At 6:33 em, Anonymous Anonym said…

    Klart du ska ha en Schäfer. Trogen och lättlärd och inger respekt...men det blir en massa dammsugande!
    Men du har väl städgris?

     
  • At 7:17 em, Anonymous Anonym said…

    jäklar vad fräsch du ser ut modegrisen. riktigt sommrig!! har saknat dig medans du har varit borta ;(

     
  • At 7:28 em, Anonymous Anonym said…

    Härligt att du är tillbaka igen! :)

     
  • At 8:53 em, Blogger Kerstin said…

    Förresten lilla grisen, var har du köpt örhängena? De var superfina! Har letat lite efter sådana... Accessorize...? /Kram Emma

     
  • At 12:20 em, Blogger Knaster said…

    det är Bordercollien som är den mest intelligenta hundrasen. Dock ska man tänka sig för när man väljer en så arbetsvillig hund - de blir deprimerade om de blir understimulerade.

    Chihuauan är raka motsatsen - lat och dryg, vill helst ha allt serverat.

     
  • At 1:29 fm, Blogger Stora Morran said…

    Schäfer är så fett ute. Men tydligen är den fortfarande en av Sveriges absolut populäraste hundraser. Det är klart, schäfern har ju alltid varit en favorit hos pundare.

     
  • At 11:04 em, Anonymous funny memes said…

    I can't read this language, but I can see the pics, and I love looking at them..thanks for posting!

     

Skicka en kommentar

<< Home