Modegrisen

torsdag, juni 08, 2006

På begäran - Partyväskan

Jag har fått många frågor om hur innehållet i min väska ser ut, så här kommer en liten demonstration.

Självklart har jag olika väskor för olika tillfällen, denna bär jag när det är dags för party! Jag får återkomma med de andra varianterna vid ett senare tillfälle.

Det som jag aaaldrig skulle lämna hemmet utan är mobilen och plånboken. Men även annat innhåll är av väsentlig betydelse:
Kammen (för en fräsch look på dansgolvet), buddhan (för tur och harmoni), tändsticksasken (för att alltid kunna erbjuda eld till den som frågar) och kådisen (ifall jag och den jag erbjudit eld finner varandra oemotståndliga).
Om ni undrar var jag lagt nycklarna, så bär jag dem alltid fästa på en guldkedja runt midjan under byxorna. Finns inget värre än att bli bestulen och inte kunna komma in hemma.









Tips: Citat på tändsticksasken är alltid en partystämningshöjare. Kolla även in min egendesignade bling bling på mobben. Jag kommer snart att börja sälja dem i min näthandel om allt går som jag tänkt mig.

Fred på jorden!

Ciao!

Förresten: TACK igen för alla kommentarer jag fått på inlägget om hotbrevet. Jag håller med er om att det ÄR sjukt att inte alla ska kunna tycka, känna och försöka förändra, utan att behöva känna rädsla.

6 Comments:

  • At 1:34 em, Anonymous Anonym said…

    jag tror jag har en liknande kam hemma..mycket moderiktigt

     
  • At 6:40 em, Anonymous Anonym said…

    Du är alltid så trendig, modegrisen :) hur lyckas du?

     
  • At 11:22 fm, Anonymous Anonym said…

    vi har likadana plånböcker, sötiz!

     
  • At 9:14 em, Anonymous Anonym said…

    Helt otroligt söt! Länkar till dej nu, hope u don´t mind! :D

     
  • At 11:37 em, Blogger Emma said…

    Åhh, vart har du köpt din lilla Buddah? Har varit på jakt efter en mini att ha i väskan, men har inte hittat någon=(

     
  • At 9:41 em, Anonymous Anonym said…

    Äääälskar din väska! Var har du köpt den? Är det vintage?

    Modegrisen, du är bara för het!

     

Skicka en kommentar

<< Home