Modegrisen

onsdag, maj 17, 2006

x 2000-poesi



Jag skrev en dikt på tåget, när jag såg träden svischa förbi.

Resan är mitt mål
mitt eget svarta hål
Där jag kan vara mig själv en stund
kort som smal som rund
I staden
vill jag ha´den
ringen, klockan,
tingen
Alltid finns något som nedslår
bristande pengar, gropiga lår
De säger jag ska ha hjälm när jag cyklar
och många kopior av mina nycklar
Men om hjärnan känns sprucken och vännerna sviker
vad är då poängen? jag skriker
Det känns som jag står upp till knäna i klister
bland alla mina förbannade brister
Och måsten och kansken och borden
trots att min roll är så liten på jorden
Jag fick ingen gaffel
till min falafel
Men massor av piri piri häller jag på
det blir mer bedövande så


Blir alltid lite poetisk på resande fot, hihi.
Vi ses!

16 Comments:

  • At 2:57 em, Blogger Onesama said…

    Haha! Jättebra!

    Jag fular mig och länkar till dig. Bara så du vet. ;)

     
  • At 6:55 em, Blogger Polly said…

    Den var vacker!

     
  • At 7:45 em, Anonymous Anonym said…

    Du är alltid så poetisk modegrisen! Vacker dikt måste jag säga. :)

     
  • At 8:11 em, Blogger Vi på Kantarellen said…

    Jag gillar faktiskt din frisyr idag.

     
  • At 9:00 em, Anonymous Anonym said…

    Hmmm men är det inte en bil du sitter i?

     
  • At 10:18 em, Blogger Positivt tänkande said…

    Dom där träden gör mycket konstigt med en...:)

     
  • At 11:00 fm, Anonymous Anonym said…

    I love you modegrisen...

    Jag bara äääälskar din stil, du är så fiin på bilderna...vad använder du för lipgloss...jag har ett från Dior...PuZzIS!...hihi..hejdå

     
  • At 8:06 em, Anonymous Anonym said…

    Hej Modegrisen!!
    Har din blogg som min startsida!! Blir alltid så glad när jag läser den!!

    Jag var på spa igår, och det första jag såg när jag kom in var en fejkad kopia av dig!! Nåja spaat var underbart, har lärt mig mycket om alla steg i att få en underbar hy...hade ingen aning om att det var så komplicerat! Fick i alla fall ansiktsmask och fot bad.. problemet var bara att jag vaknade upp med flera finnar i morse, så jag vet inte om det var min grejj... Ska man inte då fiiin fiiin hy av alla alger och sånnt??

    Nåja kram på dig!

    PS. Har tipsat min vän Mettetrollet om att hon också borde sarta en egen blogg om alla sin resor och upptåg. Får se om det bli nått... =)

     
  • At 12:43 fm, Anonymous Anonym said…

    Du är fucking lysande!!

     
  • At 4:32 em, Anonymous Anonym said…

    Ah, modegrisen...
    Du är så fin.
    Hälsa nassarna.
    ;)
    /x

     
  • At 12:12 em, Anonymous Anonym said…

    Tack, söta Modegrisen! Du är en skön kulting i den sviniga modebloggvärlden! Den felande länken!

     
  • At 12:52 em, Anonymous Anonym said…

    å så djup!

     
  • At 11:12 em, Anonymous Anonym said…

    Åh, din dikt talade verkligen till mig. Det är precis så jag känner. Så härligt att se att det finns ett sånt oerhört djup i dig, fast du är lika ytlig som jag.
    Kjamizzz!

     
  • At 10:29 fm, Anonymous Anonym said…

    Ho ho...grisen, var ääär du?
    Saknar dina inlägg. Du har väl inte rest bort förevigt?

     
  • At 1:47 fm, Anonymous Anonym said…

    SNYGGING!

     
  • At 11:05 em, Anonymous epic fails said…

    Got the coffee...just chillen haha. Looks like fun!

     

Skicka en kommentar

<< Home