Modegrisen

onsdag, maj 10, 2006

Försommarpanik


Nu kryper de fram ur hörnen. Skavankerna. I katalogerna brottas supermuskelmän med ultrasmala bikinibrudar. Själv klämmer jag glass med handen skamset på magen.
Jag vet att ni kommer säga att den är fin. Att jag är fin. Men jag känner mig som en sån med dålig hållning och säckig buk och ljus hy.

Trots att jag intalar mig själv om och om igen att jag är fin som jag är, är det något som hindrar mig från att tro mig själv.
Vet inte om det beror på muskelmännen, bikinibrudarna, vädret eller mitt intellekt.



Satt på tunnelbanan igår och såg en ganska normal tjej göra reklam för Stadium på perrongen utanför.
Vilken tjockis! skrek tjej A till tjej B på sätet mitt emot.
Trodde först att de menade mig, tills jag såg att de tittade på samma affisch som jag.
Tur för mig.


Idag samlar jag kraft på sängen i solen med solskyddsfaktor. Äter mandarin istället för glass. Provar in den nya accessoaren från senaste shoppingen. Äääääääälskar den.
Imorgon ska ni spotta mig på gator och torg igen. Då ska nog självförtroendet vara reparerat.

Ciao!

13 Comments:

  • At 6:53 em, Anonymous Anonym said…

    Deppa inte grisen, du är nog den gulligaste grisen jag vet. Stå på dig och skäms inte för din fina ljusrosa hy! :)

     
  • At 9:09 em, Anonymous Anonym said…

    du behövet inte ha några komplex, världens finaste modegris: D

     
  • At 12:03 fm, Anonymous Anonym said…

    Jag är lika rosa som dig i hyn och jag tänker inte skämmas ett dugg för det och det bör inte du heller. Förresten så är ju madariner goda ju...

     
  • At 10:53 fm, Anonymous Anonym said…

    Jag får utslag av solen och är trots mitt mörka hår jättekänslig för solljus. Skulle önska jag var gyllenbrun men det får förbli en glittrig dröm. Vi får smörja oss med BUS :)

     
  • At 2:48 em, Anonymous Anonym said…

    Vackraste grisen i stan..skit i vad snorungarna säger. Man får känna sig pluffsig och hängig även när man är snyggast...

     
  • At 3:40 em, Blogger Kerstin said…

    Du är ju jättefin, grisen! Mitt tips till dig: ät mer glass och oroa dig mindre! :-)

     
  • At 8:30 em, Anonymous Anonym said…

    Stackars modegrisen! Vi har väl alla haft sådana där dagar... Men man har rätt att tycka synd om sig själv ibland. Kom ihåg att du är fin som du är!

     
  • At 10:44 em, Anonymous Anonym said…

    Du är jättefin Modegrisen! Tack och lov att du är hemma från din resa igen, det har ekat tomt i Stockholm.

     
  • At 10:25 fm, Anonymous Anonym said…

    Hallå grisen, din blogg är så bra så att det gör ont :)

     
  • At 4:36 em, Anonymous Anonym said…

    du er saa fin saa fin, haaper du en gang kan bli min

     
  • At 5:13 em, Anonymous Anonym said…

    Du är min nya idol. Sååå, var kan jag kändisspotta dig härnäst? :-)

     
  • At 6:58 em, Anonymous Anonym said…

    Underbar blogg och du ser jättefin ut, ät mer glass :)

     
  • At 11:06 em, Anonymous internet memes said…

    That's one stylish piggy haha.

     

Skicka en kommentar

<< Home