Modegrisen

fredag, maj 12, 2006

Meditativ


Något som kommer allt mer är kontakten med det egna jaget. Jag har tidigare varit helt hooked på yoga men på senare tid även börjat praktisera buddhistisk meditation.



En god vän till mig, som varit länge på resande fot, och träffat självaste Richard Gere på vägen, gav mig en liten symbolisk buddhastatyett av renaste guld att ha vid min sida under mina övningar. Richard Gere färgar tydligen håret grått, fick jag veta i största förtroende. Egentligen är det brunt.




Jag har också en kristall som ger styrka och kraft och goda idéer. Även den har jag fått en god vän med god kännedom om sig själv. Hon sa att om jag kramar den riktigt hårt, når glittret mitt hjärta och jag når mina drömmars mål.
Jag håller i den hårt nu, efter det sumpade journalistjobbet.

Ciao!

10 Comments:

  • At 7:43 em, Blogger Robot said…

    Jag vill också ha en kristall som ger styrka! Vart får man tag på sådana?

     
  • At 8:43 em, Anonymous Anonym said…

    Har du något annat namn än modegrisen? grym blogg btw!
    kram

     
  • At 1:51 fm, Blogger Frida said…

    oj vad spirituell du är modegrisen!

     
  • At 3:47 em, Anonymous Anonym said…

    Det är de som inte anställde dig som förlorade :))

     
  • At 8:30 em, Anonymous Anonym said…

    Du är ju toppen, grisen!
    Hi,hi!

     
  • At 11:51 em, Anonymous Anonym said…

    Jag praktiserar Ashtanga Yoga och även buddhism.
    Meditation är min vän och jag har faktiskt kristaller i regnbågens alla färger :)
    Vi är lite lika du och jag kära Modegris ;)
    Robert Holender: Stenar/kristaller får du tag på i nån lite alternativ butik eller kanske på en hälsokostaffär. Jag tippar på att du behöver en svart turmalin ;)

     
  • At 10:58 fm, Anonymous Anonym said…

    Näää fick du inte jobbet? Trösta dig med en Solero Exotic, de är både goda och nyttiga...iallfall inte hälsovådliga. ;)

     
  • At 11:02 em, Anonymous Anonym said…

    Gulle-grisen! Hur kunde de välja att inte anställa dig, som har sådan stil och humor? Det var ju årets miss för den blaskan. Men det blir fler chanser för dig, det är du värd.
    Peace out! Puss och kram.

     
  • At 11:34 em, Blogger Robot said…

    Svart turmalin? Utveckla!

     
  • At 11:06 em, Anonymous internet memes said…

    A little piggy meditating..now I've seen it all hahah!

     

Skicka en kommentar

<< Home