Modegrisen

tisdag, maj 02, 2006

Tisdag fast jag trodde det var måndag!

Svart är den här sommarens förra sommarens brun. Därför tror jag att den här dressen från Thun´s kommer att komma väl till pass vid fler tillfällen. Passar för alla tillfällen och klimat. Därför ska jag om en stund powerwalka till Skatteskrapan och lämna deklarationen. Sen ska jag dricka en latte med en väninna som jag träffar sällan, men som ofta ger mig alldeles fantastiska modetips att föra vidare.
För att hålla mitt ostyriga hår på plats idag, bär jag mitt Gnochidiadem som är både enkelt och stilrent.



Som pricken över i bär jag majblomman för att visa min solidaritet med sveriges barn och med alla som inte har tid att ägna sina dagar åt att modeblogga. Utan som kanske istället sitter i en källare och syr på paljetter en och en, på en topp som jag sen kan köpa på H&M för 199 kr.

Hannasthlm har utmanat mig att lista fem ovanor. Hihi, jag har så många att jag måste ägna dagen åt att sålla.

Ciao!

16 Comments:

  • At 10:31 fm, Blogger sparris said…

    Ta dom roligaste ovanorna! :D

     
  • At 11:27 fm, Anonymous Anonym said…

    Klockrent.

     
  • At 12:15 em, Anonymous Anonym said…

    hahaha.... du e grym....härligt med lite ironi/parodi över alla modebloggar trots att även min egen blogg plötsligt förvandlades till en s.k. "modeblogg"....säger som jenny...KLOCKRENT!!

     
  • At 1:29 em, Anonymous Anonym said…

    Det blir stor majblomma idag! Undra om man kan få en sån där t-shirt signerad, direkt från Pakistan?

     
  • At 3:58 em, Anonymous Anonym said…

    Ja, just... den där himla deklarationen. Måste gå in och lämna den jag oxå...
    Ute i god tid som vanligt. :)

     
  • At 4:32 em, Anonymous Anonym said…

    Hej grisen! Jag undrar om du också ska skriva en bok, som ebba gjorde. Du har verkligen talang för det.

     
  • At 5:09 em, Blogger Anna Munkhammar said…

    "Utan som kanske istället sitter i en källare och syr på paljetter en och en, på en topp som jag sen kan köpa på H&M för 199 kr." Det hemska är att det är sannt

     
  • At 7:39 em, Anonymous Anonym said…

    Fräscht modegrisen!

     
  • At 7:52 em, Blogger zanza67 said…

    modegrisen du är helt bedårande i den svarta dressen tillsammans med det lilla 1a majsmycket...var har du köpt den?...på ngt svinbilligt ställe kanske?...

     
  • At 8:13 em, Anonymous Anonym said…

    läste bara första inlägget, men måste säga att din blogg kommer bli en hit, grisen! ;) måste fråga två saker: ha inte sett ditt namn? och vart är du köpt? skulle vilja köpa en kompis till dig ;D
    nöff nöff :)

    P.S skriv svaren här! :D

     
  • At 10:54 em, Anonymous Anonym said…

    OOOOooooH! Det här måste vara årets blogg!!! *skrattar*

    Tack för den roligaste bloggläsningen på mycket länge!

    Förresten, jag har din kusin här hemma! Men han är naken...alltid;-)

     
  • At 11:54 em, Anonymous Anonym said…

    Modegrisen, du är min nya idol! I adore you

     
  • At 1:51 fm, Anonymous Anonym said…

    JAG ÄLSKAR DIG :')

     
  • At 7:50 fm, Anonymous Anonym said…

    "Du är en saga allt för god för att vara sann...."
    Du förgyller min vardag. Keep up the good work. Gifter mig på lördag, du kanske har några bra frisyr tips....
    Lööööv jo

     
  • At 12:04 em, Anonymous Anonym said…

    Spännande att få höra om dina ovanor, har du några?

     
  • At 10:39 em, Anonymous Anonym said…

    Two words: YOU OWN.

     

Skicka en kommentar

<< Home