Modegrisen

torsdag, april 27, 2006

Kändisspotting

Nu när våren är här och solen skiner är det inte så jobbigt att powerwalka veckans alla dagar. Men det bästa är ändå belöningen efteråt. Jag brukar fylla en termos med varm choklad (jag vet att det är lite syndigt med ååå så gott) och snurra in min i en varm och moderiktig sjal. I handväskan lägger jag raggsockorna, som jag ännu är sparsam med att visa offentligt. Raggsockor kommer att bli heta till hösten, men än är tiden inte mogen.


Jag klättrar upp i ett träd nära något av kändisstråken, väl dold bland de spirande knopparna. Slår upp en kopp rykande choklad. Sen är det bara att vänta på kändisarna. Senast såg jag Olle Sarri hjälpa en kompis att parkera en bil. Jag såg Moneybrother bära flyttkartonger ( åååå vad jag önskar att jag hade hans hårkvalitet!), Rikard Wolff nästan gå in på ett kafé...Listan kan göra lång. En gång powerwalkade Ulf Lundell förbi i träningsoverall!




Härom dagen satte sig en vårfjäril i mitt hår. Så sött!

Idag ska jag försöka få iväg några fler jobbansökningar och bli klar med en kändisartikel jag filat på ett tag. Sen kanske lite kändisspotting som belöning? Det är jag väl värd!



Vi ses!

12 Comments:

  • At 9:40 fm, Anonymous Anonym said…

    Du är värd allt gott du kan få. Med den fantastiska kollen på modet och din sköna inställning så kommer det att gå bra för dig. Och du, du passar bra i det håret du har.. Pözz o ha en bra dag

     
  • At 9:44 fm, Blogger Fredrik Westerlund said…

    Jag såg Bingo Rimér i sin Graafomobil vid Norrmalmstorg i förggår. Det var min tredje Rimér-i-bil-spottning (förut har jag sett honom vid Medborgarplatsen och på Ringvägen).

     
  • At 11:06 fm, Blogger Modegrisen said…

    Fina ä: Ha en bra da du mé! Freddi: Bingo verkar vara en sån kändis som rör sig utanför sin stadsdel. Sandra: Jag vet! Det var som att han inte riktigt kunde bestämma sig.

    Vi ses!

     
  • At 12:42 em, Anonymous Anonym said…

    Åh, modegrisen, din blog är bara bäst och du är snyggast och collast i hela världen. Puss!

     
  • At 2:36 em, Anonymous Anonym said…

    Fick tips om din fantastiska blogg genom Linda K och du har absolut fått ett nytt fan!
    Schysstaste bloggen i hela modevärlden!

     
  • At 4:28 em, Anonymous Anonym said…

    Coolast ska det vara såklart, inte collast!

     
  • At 5:10 em, Anonymous Anonym said…

    Jag såg Uggla igår, han hade smutsiga böxer.
    Ååh, vad jag tycker om din blogg.Blir nästan vårförälskad så där :)

     
  • At 6:37 em, Anonymous Anonym said…

    förstår om du vill dölja raggsockorna men det behöver du inte göra, en skönhet klär i allt :)

     
  • At 9:22 em, Anonymous Anonym said…

    Så mysigt så mysigt grisen! Skulle också vilja ha en varm choklad nu...snygg var du me idag, som alltid!

     
  • At 11:31 em, Anonymous Anonym said…

    Åh, shit vad många kändisar du har spottat då. Jag märker ju att jag måste börja fila lite på min lista. Och du, med din figur ska du inte oroa dig för den syndiga chokladen, det tycker jag gott att du kan unna dig när du är så duktig med både yoga och powerwalks. Keep up the good work!

     
  • At 12:05 fm, Blogger Modegrisen said…

    Anonymous: Inte behöver ni vara det när ni har så mkt snällt att säga. Om ni skrivit "ät bajs modegrisen" eller nåt, hade det varit mer förståeligt. Men säkert är ni såna där personer med stora hjärtan som inte vill ta credd för er egen godhet. Sånt är fint och flera såna människor borde uppmärksammas i världen. Istället tar de elaka oftast mest plats.
    Bohemica: Du förtjänar också en kopp varm choklad. Godast är att göra från grunden, med kakao, socker och mjölk. Smaskens!
    Tania: Magnus har nog koll. Smutsigt är ju lite trendigt.
    Alla ni andra: Ni säger så mkt snällt att min rosa hy mörknar.
    Vi ses!

     
  • At 12:45 fm, Anonymous Anonym said…

    Denna blogg är ju bara bäst! :-)

     

Skicka en kommentar

<< Home