Modegrisen

onsdag, april 26, 2006

Ett lite pinsamt minne


För några år sedan hade jag dreads. Jag umgicks i lite radikalare kretsar och höll på att lära känna mig själv.
Mina dreads låg mestadels i min mössa. Jag älskade dem.
En dag kom en kvinna, som idag är en världskänd modepersonlighet, fram till mig och sa:

Du vet väl om att du inte har någon haka i den där frisyren?

Det hade jag ju aldrig tänkt på innan. Men när jag såg mig själv i spegeln från sidan, insåg jag att hon hade rätt.
Så jag klippte av dreadsen. Mössan hamnade på vinden.

Saknar dem fortfarande ibland. Tyngden i nacken.
Men den där dagen öppnades mina ögon för mode och för hur stort inflytande man kan ha över sitt eget utseende. Och allt sedan dess är jag fast.

Ett litet smakprov ur mitt livs novell, hihi.

Ciao!

14 Comments:

  • At 9:42 fm, Anonymous Anonym said…

    Ha ha ha vilken grym blogg! Hittade hit via Yukio och fick mig ett gott skratt till morgonkaffet!

     
  • At 10:09 fm, Anonymous Anonym said…

    Åh! Så fin du var i rastamössan! Och säkert i dreads också, kul att det var det som fick dig intresserad av mode! Hihi..

     
  • At 10:10 fm, Anonymous Anonym said…

    Amen tell me about it! Hade preciiis samma problem när jag letade efter mig själv i tuppkam i mellersta tonåren. Fick höra att mina ögon såg små ut i tuppkam! Nu har jag aldrig saknat tuppkammen i och för sig, men jag skämdes så himla mycket liksom.

    Vad skönt att vi är flera :))))

     
  • At 11:38 fm, Anonymous Anonym said…

    *skrattar så att jag hickar*
    Får man länka månne?

     
  • At 11:48 fm, Blogger Modegrisen said…

    Vad roligt att så många hittar hit!
    Tania, självklart får du länka. Allt som handlar om mode bör nå ut till så många som möjligt tycker jag!
    Ha en bra dag!
    Vi ses!

     
  • At 11:57 fm, Blogger Anna said…

    Hahah, jag älskar dig, modegrisen. Jag ska skicka länken till alla jag känner. Inklusive till Ebba, tror jag.

     
  • At 11:58 fm, Anonymous Anonym said…

    Aj totally löööv ju =)Det här är den bästa bloggen av alla!

     
  • At 4:30 em, Anonymous Anonym said…

    GUVA SÖT BLOGG! :) love you modegisen

     
  • At 5:42 em, Anonymous Anonym said…

    har också länkat dig, du är så underbar! :) världens sötaste modegris !!

     
  • At 6:37 em, Anonymous Anonym said…

    Ja, det var helt rätt att klippa av dreadsen tycker jag, du har så fin ansiktsform som kommer fram mycket bättre i din nuvarande frisyr..!

     
  • At 9:23 em, Anonymous Anonym said…

    hm, buffalo soldier liksom =) skitcoolt!

    /Hedgehog

     
  • At 10:57 em, Anonymous Anonym said…

    fantastisk bra!!!

     
  • At 11:56 em, Anonymous Anonym said…

    Underbart ;)
    Du var söt i Rasta oxå. men det kan bli lite too much Marley liksom....

     
  • At 8:49 fm, Anonymous Anonym said…

    Klockrent!!!

     

Skicka en kommentar

<< Home