Modegrisen

torsdag, juni 29, 2006

Bimbo-boom

Jag läste att Aftonbladets reporter klätt ut sig till bimbo och gått ut på stan. En skrämmande rapport berättade om ett helt annat bemötande än vad skribenten var van vid.

Jag ville uppleva det själv. Så jag klädde ut mig till bimbo för att bege mig ut i människomyllret. Eftersom jag alltid varit lite av en teaterapa var jag inte så nervös, hihi. Kändes mest spännande att få chans att få träda ur rollen som mig själv ett tag.

Fluffade upp läpparna och ögonen lite, med l´Oreals nya produktserie.
En blond peruk och saken var biff.

Jag vet inte riktigt vad jag väntat mig, men lämnade lägenheten med skräckblandad förtjusning. Jag hade bestämt mig för att gå den vanliga powerwalkrundan, ta en latte på favoritstället och fönstershoppa lite i centrum.




Redan efter några steg möttes jag av den första reaktionen. Krockade med brevbäraren som fastnade i mitt hår och drabbades av ett klaustrofobiskt utfall.

Jävla bimbo vrålade han.

Jag kände mig skändad och smutsig. Men sedd.
Så jag gick vidare.
Överallt föll jag offer för folkets blickar. En dam gick nästan ner i vattnet när jag rundande Årstaviken. På Vivo öppnade de en extra kassan när de såg att jag kom.

Titta en transa viskade några tonårstjejer högt när jag gick förbi dem på gatan. Precis så högt att jag skulle höra.

När jag kom hem hade jag ont i hårbotten. Tänk vilken träningsvärk jag hade haft om jag fixat brösten.
Vad är det som driver unga flickor in i detta beteende?

Nu ska jag bege mig ut på jakt efter vitt nagellack. Mycket hett just nu, gärna i kombination med en figursydd, vit klänning i bomull. Får äta vattenmelon hela veckan om jag ska se bra ut till helgen.

Ciao!

16 Comments:

  • At 12:23 em, Anonymous Anonym said…

    Ha ha ha for en fin liten bimbogris. Du er bare topp. Kram

     
  • At 12:26 em, Blogger vandrarvild said…

    HAHAHAHAHAHA!!!!

     
  • At 5:20 em, Anonymous Anonym said…

    Alltså du är helt underbar!!! skrattar så jag dör när jag läser din blogg. DU ÄR BÄST!!!

     
  • At 6:17 em, Anonymous Anonym said…

    ja faktiskt. du ÄR bäst.

    //G.

     
  • At 6:43 em, Blogger Oswald said…

    Sveriges läckraste gris. Helt klart. Bara bäst.

     
  • At 10:50 em, Blogger Unknown said…

    Det är hårt, men de här bimbotesterna måste göras!

    Tack för att du offrar dig i god journalistisk anda :-)

     
  • At 10:50 em, Blogger Unknown said…

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

     
  • At 1:25 fm, Anonymous Anonym said…

    Haha, sjukt kul.

     
  • At 1:53 fm, Anonymous Anonym said…

    skrattar så jag kvider och tårarna om inte sprutar så nästan. tack!!

     
  • At 12:52 em, Anonymous Anonym said…

    Modegrisen..i think i love you ;-*

     
  • At 2:02 em, Blogger Åsa said…

    En helt suverän blogg.. helt underbar

     
  • At 11:58 fm, Anonymous Anonym said…

    Lovely nyans på läppstiftet också! :)
    Hur gör du för att se så naturlig ut?

     
  • At 1:04 fm, Anonymous Anonym said…

    Jag dööör :D oh my gosh

     
  • At 4:53 em, Blogger Glimra said…

    Hej! Såg i ett av dina tidigare inlägg att du letade efter låten "som en svala följer vinden"... Den heter Peggys sång och finns att ladda ner från DC++ i alla fall. Det är ett gammalt ledmotiv till serien "Hunden som log", men det kanske du redan visste... Och den finns på en skiva, Filmmusik, med Thomas Lindahl.

     
  • At 5:50 em, Blogger Modegrisen said…

    Glimra: Tack så jättemycket för hjälpen. Nu ska jag ladda ner den på en gång!

    Till alla er andra vill jag igen säga massor av tack till de fina ord ni strör över mig. Kan tycka att det är svårt att veta vad jag ska svara, blir röd om kinderna istället och låter bli, hihi. Jag beskriver ju bara mitt liv.

    Ciao!

     
  • At 12:28 fm, Blogger Andreas said…

    Du måste försöka ta lite ansvar också. Tänk den stackars tanten. Vattnet i Årstaviken är ju smutsigt och otjänligt.

    Hur mycket kan man egentligen offra för det journalistiska syftet? Börjar det inte gå långt när oskyldigas välmående ställs på spel?

     

Skicka en kommentar

<< Home