Modegrisen

måndag, juni 26, 2006

Hemlängtan

Gräset är grönast i min hemstad.
Där är jag fri och glad.
Här förstâr jag inte ett ord.
Och det läggs blott korvar pâ mitt matbord.
Snälla lât mig släcka min törst
med nâgonting annat än bratwürst!

Jag längtar hem till min säng.
Till grön och pollenfylld äng.
Efter latte och powerwalk
och ett och annat deeptalk.
IKEA
H&M
Lagom
Mums!




Efter mânga timmars kö fick jag biljett till matchen. Den var onekligen lite av ett nederlag.



Men jag fick grymt bra plats.




Nu ska jag försöka ta mig hem till Sverige sâ fort som möjligt. Tänker pâ Shiseidos bubbelbad och en stor morgonrock.
Jordgubbar och persiennner.

Vi ses!

4 Comments:

  • At 2:46 em, Anonymous Anonym said…

    Men vad søt du var der uppe ved flaggan. Fint du kommer hjem og fortsetter å blogga, så får man bare glømma den siste matchen. Kram

     
  • At 7:01 em, Blogger SixesAndSevens said…

    Du är bäst, grisen!

     
  • At 11:57 fm, Anonymous Anonym said…

    Eftersom du är en kämpe kommer du hem snart. Hejjar på dig! =)

     
  • At 2:42 fm, Anonymous Anonym said…

    Wilkommen hem grisen!

     

Skicka en kommentar

<< Home